כתב תביעה מתוקן נגד שרה נתניהו; המילה "שפחה" נשארה

כתב התביעה המתוקן שהגישה שירה רבן כולל עדיין את מרבית הטענות שהעלתה בתביעתה המקורית נגד אשת רה"מ, והשינוי המרכזי שנעשה בו הוא חידוד יחסי העבודה הישירים ■ עורכי דינה של רבן: "אם המילה 'שפחה' היא מילת גנאי - בואו נשכתב גם את התנ"ך מחדש"

שרה נתניהו  / צילום: ליאור מזרחי
שרה נתניהו / צילום: ליאור מזרחי

עורכי דינה של שירה רבן, עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, שתובעת את שרה נתניהו בגין העסקה פוגענית, הגישו היום (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כתב תביעה מתוקן נגד אשת ראש הממשלה, לאור הוראת השופט אייל אברהמי.

כתב התביעה המתוקן שהגישה רבן כולל עדיין את מרבית הטענות שהעלתה בתביעתה המקורית נגד נתניהו, והשינוי המרכזי שנעשה בו הוא חידוד יחסי העבודה הישירים בין נתניהו לבין רבן. עם זאת, התובעת ממשיכה גם בכתב התביעה המתוקן להשתמש בביטוי "שפחה" ואף מוסיפה את המילה "אמה".

בין היתר כותבת רבן בתביעתה המתוקנת כי היא "הפכה בעל-כורחה ל'אמה' ונאלצה להתמודד עם דרישות שהדעת אינה סובלת, ואין להן אח ורע ביחסי עבודה בכלל, קל וחומר במעון ראש הממשלה, שאמור להוות סמל להתנהגות אנושית לעם ישראל ולעולם כולו".

באי-כוחה של רבן, עורכי הדין נעמי לנדאו ואורן גרוס, מסרו כי "אם המילה 'שפחה' היא מילת גנאי, כטענת עורכי דינה של נתניהו - אז בוא ונשכתב גם את התנ"ך מחדש".

נזכיר כי אתמול (ג') הורה השופט אברהמי, נשיא בית הדין לעבודה בירושלים, לעורכי דינה של רבן לתקן את כתב התביעה שהגישה. "כתב התביעה שהוגש כולל תיאורים ארוכים ומפורטים שאינם נדרשים להליך", כתב השופט אברהמי. לדבריו, "בעיקר מדובר באירועים המתוארים בתביעה והתרחשו לאחר שרבן עזבה את העבודה, ולא ברור למה יש צורך בהם".

השופט הבהיר כי נכון שלא לכנות עובדות אחרות בכינויים מעליבים (ומתכוון לכינוי "שפחה" שהעניקה התובעת לעצמה ולעובדת אחרת במעון).

כמו כן כתב השופט כי לא ברור מכתב התביעה המקורי של שירה רבן האם שרה נתניהו צורפה להליך כמעסיקה של רבן. "אמנם בסעיף 31.1 נרשם, בדרך אגב, כי גברת נתניהו הייתה מעסיקה בפועל. (אבל) עניין זה צריך הבהרה ודיוק, ועל בא-כוח התובעת לתקן את כתב התביעה ולהבהיר האם הוא טוען כי גברת נתניהו הייתה המעסיקה של התובעת, מכוח זאת יש סמכות לבית הדין - או שקמה סמכות לבית הדין בנוגע אליה מטעם אחר (ואם כן, יפרט מאיזה טעם)".