אי.בי.אי רוכש מתמיר פישמן פעילות ניהול האופציות ב-38 מ' ש'

השלמת העסקה צפויה ברבעון הראשון ב-2018 ■ מנכ"ל אי.בי.אי, עדו קוק: "העסקה נעשית כחלק מהאסטרטגיה של אי.בי.אי להפוך למוביל שוק בתחום הנאמנויות"

בית ההשקעות אי.בי.אי, שבניהול עדו קוק, חתם על הסכם לרכישת פעילות ניהול האופציות לעובדים של בית ההשקעות תמיר פישמן, שבשליטת ובראשות אלדד תמיר, בתמורה לכ-38 מיליון שקל. בבתי ההשקעות צופים שהעסקה תושלם ברבעון הראשון ב-2018. זוהי העסקה השנייה בגין שני הגופים, לאחר שלפני כ-5 שנים הייתה השניים עסקה דומה ביחס לפעילות הגמל של תמיר פישמן.

פעילות ניהול האופציות לעובדים "מעניקה שירותי ניהול ונאמנות של תוכניות אופציות לעובדים - SOP, כמו גם שירותי Paying Agent, Withholding Agent , ו-Escrow Agent במסגרת עסקאות רכישה", ל"כ-80 אלף מקבלי הטבה וליותר מ-600 חברות ציבוריות ופרטיות" והיא הניבה ב-2016 רווח של כ-362 אלף שקל. בפעילות הנמכרת כארבעים עובדים ש"ייקלטו במשרדי אי.בי.אי". הרכישה נעשית באמצעות אי.בי.אי קפיטל, שבבעלות אי.בי.אי וצביקה ברנשטיין, ובניהול טל דורי.

לדברי קוק, העסקה נעשית "כחלק מהאסטרטגיה של אי.בי.אי להפוך למוביל שוק בתחום הנאמנויות" ולאחר ש"זיהינו הזדמנות לרכוש חברה גדולה ומובילה בשוק כיום". עוד הוסיף קוק כי "אנו מאמינים שהמבנה החדש יאפשר לייעל ולהגדיל את הרווחיות הפיננסית של החברה הנרכשת באופן משמעותי כבר מהיום הראשון".

מהצד השני הסביר תמיר כי "תמיר פישמן תמשיך ותתמקד בניהול השקעות באמצעות קרנות נאמנות, קרנות הון סיכון, בנקאות להשקעות וקרנות גידור, ותפנה משאבים לפיתוח פלטפורמות דיגיטליות בתחום ההשקעות והלוואות". כך, מבחינת תמיר פישמן מדובר בעוד צעד בחוליית מימושי פעילויות: ב-2016 הוא מכר את פעילות ניהול התיקים שלו לבית ההשקעות סיגמא, שבשליטת בנק ההשקעות הספרדי Andbank. כאמור, בשלהי 2012, הוא נפרד מקופות הגמל שלו ומכר את הפעילות לאי.בי.אי תמורת כ-12 מיליון שקל.

בית ההשקעות תמיר פישמן נוסד ב-1997 על ידי אלדד תמיר ודני פישמן, שדרכיהם נפרדו לפני שנים. בין בעלי המניות בו קבוצת משקיעים בראשות יונל כהן, לשעבר מנכ"ל מגדל. לקבוצה פעילות של קרנות הון סיכון המשקיעות בחברות טכנולוגיה ישראליות וקרן המשקיעה בחברות טכנולוגיה ברוסיה. בימים אלה פועל תמיר להרחיב את פעילות ההיי-טק של בית ההשקעות עם הקמת קרן לניהול השקעות בהיי-טק בתמיכת המדינה.

אי.בי.אי, שנסחר לפי שווי של כ-505 מיליון שקל, הינו בית השקעות בינוני-גדול שנאבק על שמירת מעמדו כגורם שנמנה על קבוצת המובילים בשוק בתי ההשקעות. את החברה מנהל עדו קוק. מדובר בגוף בעל מוניטין ומספר תחומים בהם הוא מוביל שוק. זו לא הפעם הראשונה שהוא גדל באמצעות רכישה, כשבעבר הלא רחוק הוא צמח, למשל, באמצעות רכישת חבר הבורסה של מגדל שוקי ומיזוגו לחבר הבורסה הגדול שבבעלותו, כמו גם קופות תמיר פישמן, כאמור.