קימברלי מאחדת את תקציבי הפרסום במקאן ת"א

קימברלי מסיימת את השותפות ארוכת-השנים עם גיתם ■ המותגים העיקריים שעוברים למקאן: ניקול, לילי וקלינקס

הרומן ארוך-השנים בין חברת קימברלי למשרד הפרסום גיתם מסתיים, ותקציב הפרסום ירוכז כולו במשרד הפרסום מקאן תל-אביב - כך נודע ל"גלובס". שני המותגים העיקריים בהם זוכה מקאן כתוצאה מהמהלך הם ניקול ולילי.

מערכת היחסים בין גיתם לקימברלי הולכת שנים ארוכות אחורה, עוד מהתקופה שהחברה הייתה רק חוגלה, והיא שרדה שינויי מנהלים ובעלים בחברה. גיתם טיפל במשך שנים בין היתר במותג לילי, אחד מהמותגים המרכזיים של חוגלה שהיה בליבת הפעילות של החברה בשנותיה הראשונות.

חוגלה הוקמה בשנות ה-60 על-ידי נייר חדרה. עיקר פעילותה התמקדה בתחום מוצרי הנייר. בשנות ה-60 נרכשו חלק ממניות חוגלה על-ידי החברה האמריקאית קימברלי קלארק, שהפכה לפני כשנתיים לבעלים יחיד של החברה, לאחר שרכשה את יתרת המניות מידי נייר חדרה שבשליטת אי.די.בי. בהמשך שונה שמה של החברה - היא ויתרה על "חוגלה" ונשארה "קימברלי קלארק". בין המותגים העיקריים שלה היום ניתן למנות את האגיס, טיטולים, קלינקס, לילי, מולט ניקול, קוטקס דיפנד ושקמה.

ההישארות של גיתם במערך הפרסום של החברה למשך שנים כה ארוכות איננה מובנית מאליה, בעיקר לאור העובדה שמודי כידון, מבעלי גיתם, נחשב לחבר אישי קרוב של נוחי דנקנר, לשעבר בעל השליטה באי.די.בי, שהייתה כאמור בעבר בעלת השליטה בחוגלה קימברלי. כשאי.די.בי מכרו את אחזקותיהם בחברה, היו רבים בענף הפרסום שהעריכו כי הקשר הקרוב בין דנקנר לכידון עשוי לעלות למשרד הפרסום בתקציב. אך ההערכות התבדו, וגיתם הצליחו להחזיק בתקציבים למשך עוד מספר שנים.

מערך הפרסום של קימברלי משני משרדי פרסום: מקאן תל-אביב וגיתם BBDO. אמנם החברה משווקת כמות לא מבוטלת של מותגים בארץ, אך התמיכה הפרסומית מתמקדת במספר מותגים מובילים. המותגים העיקריים בהם מטפל מקאן הם האגיס וקוטקס. המותגים העיקריים שבידי גיתם הם לילי וניקול. בנוסף מטפל גיתם בתקציב התאגיד ובמותג קלינקס.

גיתם מלווה את המותג ניקול מאז השקתו בשוק הישראלי. מדובר במוצר כחול-לבן שהגדיר מחדש בעת השקתו קטגוריה שזכתה להצלחה גדולה שיווקית ופרסומית. גיתם קיבלה הכרה על תרומתה למהלך עם מספר פרסי קקטוס הזהב. אולם בשנתיים האחרונות ירדה התמיכה הפרסומית במותג באופן דרמטי, וגיתם נותרו למעשה רק עם תקציבי קלינקס ולילי, שאינם תקציבים גדולים. עתה, כאמור, יוצא גיתם ממערך הפרסום של החברה.

מקאן מרוויח מהמהלך בשני אופנים: קבלת תקציבי קריאייטיב מצד אחד ותוספת לחברת המדיה שלהם יוניברסל מקאן מצד שני. זאת מאחר שקימברלי, בשונה מחלק מהמפרסמים הגדולים, לא איחדה את תקציבי המדיה שלה במקום אחד, ואפשרה לכל אחד ממשרדי הפרסום לרכוש את המדיה של הקריאייטיב אותו מבצע המשרד באמצעות חברת המדיה שבבעלותו.