הוסרה הבקשה לדיון נוסף בהחרגת גבינה צהובה מהסימון האדום

לאחר הביקורת החריפה שנמתחה על כך בתקשורת, ח"כ איתן ברושי הסיר את בקשתו לדיון מחודש בכנסת באי-החרגת הגבינות הצהובות מהסימון האדום שמזהיר מפני כמויות הנתרן והשומן הרווי במוצר

מחר (ב') בבוקר יתקיימו בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת הצבעות על הבקשות לדיון מחודש ("רביזיות") בתקנות סימון מוצרי מזון.

לאחר ויכוחים סוערים ומאבק עיקש של חברת המזון הגדולה בישראל, תנובה, להחריג את הגבינות הצהובות מהסימון האדום שמזהיר מפני כמויות הנתרן והשומן הרווי הקיימים בהן, הבוקר מעדכנים בוועדה כי ח"כ איתן ברושי הסיר את בקשתו לדיון מחודש באי-החרגת הגבינות הצהובות, זאת לאחר הביקורת החריפה שמתחה התקשורת על הדברים.

ההצבעות על הבקשות לדיון מחודש כן יתקיימו בנוגע לשני סעיפים. הראשון - הפטור מסימון שניתן ליחידת מזון ששטח קדמת האריזה שלה אינו גדול מ-25 סמ"ר (הבקשה הוגשה על-ידי ח"כ נורית קורן מהליכוד); והשני - סעיף לפיו משווק גדול לא ימכור מזון שאמור להיות מסומן, אלא אם קיבל הצהרה של היצרן או היבואן כי יש בידיו מסמכים המעידים על הבדיקות או החישובים שעליהם התבסס הסימון התזונתי (הבקשה הוגשה על-ידי ח"כ מירב בן-ארי מכולנו).

עם זאת, עדיין תינתן אפשרות להצביע על בקשה לדיון מחדש על התקנות בכללותן.