הפרסומאי גיא בר מונה למנכ"ל רשת בתי הקפה אילנ'ס

מי שהיה אחד מאנשי הקריאייטיב המוערכים בענף הפרסום, עובר לתפקיד ניהולי בצד הלקוח

גיא בר / צילום: איל יצהר
גיא בר / צילום: איל יצהר

הפרסומאי גיא בר מונה למנכ"ל רשת בתי הקפה אילנ'ס - כך נודע ל"גלובס". בר נחשב לאחד ממנהלי הקריאייטיב המוערכים בענף הפרסום ולמי שהציג גם יכולות ניהול ברמה גבוהה.

ברזומה של בר מתנוססים תפקידים בחלק ממשרדי הפרסום הגדולים בישראל. אחד המשמעותיים בהם הוא תפקיד המשנה למנכ"ל במשרד הפרסום גיתם BBDO. בר נחשב למי שאמור להחליף את מנכ"לית המשרד מיכל המאירי כשתפרוש, אך המהלך לא התממש - ובר, שראה את עצמו מתקדם בתחום הניהול, פרש.

אכן, התפקיד הבא שלו היה ניהולי בעיקרו: בר הצטרף למשרד הפרסום y&r ישראל במהלך הניסיונות לשקם אותו, לאחר ההתרסקות שנבעה מעזיבת המייסדים. בר מונה למנכ"ל משותף לצד אדם אבנון. השניים גייסו תקציבים, וכשאבנון פרש, נותר בר מנכ"ל יחיד. לאחר שהתברר כי הסוכנות הבינלאומית, בעלת השליטה, לא מתעתדת להשקיע במשרד המקומי, בר הודיע על עזיבה. עתה, כאמור, הוא מונה לתפקיד מנכ"ל רשת אילנ'ס.

רשת אילנ'ס הוקמה באפריל 1994 על-ידי אילן שנהב. מאוחר יותר הצטרף אליה כשותף אמיר גרינברג. בהמשך נכנסו לרשת בעלים חדשים: יעקב לוזון יחד עם חברת C DATA רכשו 50% מהרשת, ובהמשך רכש לוזון גם את יתרת המניות.

לפני כשנה השתנתה הבעלות על אילנ'ס שוב, כשהרשת נרכשה על-ידי איש העסקים אהוד קרלינסקי. קרלינסקי רכש 11 סניפים מתוך ה-13 הקיימים, ואחרי החלפת הבעלות עברה אילנ'ס תהליך מיתוג ובנייה מחדש, כולל שיפוץ בהשקעה של 8 מיליון שקל.

בר הצטרף לחברה בשלב הראשון בתפקיד יועץ, אך לאחרונה, כשמעורבותו הלכה וגדלה, הוא מונה למנכ"ל.