אפליקציה ישראלית תציע תרגום בזמן אמת למופעים בברודווי

GalaPro השיקה היום אפליקציה שנועדה לספק שירותי נגישות לבאי תאטרון לקויי ראייה או שמיעה או לאלה הצריכים תרגום

אפליקציית תרגום בזמן אמת / צילום: גאלהפרו
אפליקציית תרגום בזמן אמת / צילום: גאלהפרו

"כשרק הקמנו את החברה אמרו לנו כל הזמן 'מה פתאום, טלפונים בברודוויי?!'" אמרה יונת ברלין, מנכ"לית GalaPro. חברת הסטארט-אפ הישראלית השיקה היום (ב') אפליקציה חדשה מבוססת טכנולוגיית זיהוי קול המציעה תרגום בזמן אמת של מופעים. האפליקציה פותחה על ידי Gala Pro בשיתוף-פעולה עם ארגון שוברט, ונועדה לספק שירותי נגישות לבאי תאטרון לקויי ראייה או שמיעה או לאלה הצריכים תרגום.

האפליקציה מבוססת על טכנולוגיה לזיהוי קול המאפשרת לאולמות לספק שירותי נגישות ותרגום מלאים לכל מופע בעל תסריט כתוב, בכל מושב באולם - בזמן אמת. לדברי ברלין, בעוד שבקולנוע ניתן לספק בקלות תרגומים בזמן אמת, עד כה, לקויי שמיעה נאלצו להסתפק בשירותיו של מתרגם סימולטני לשפת הסימנים ובכתוביות אשר סופקו פעם ברבעון בלבד. "אנחנו הקמנו, יחד עם שוברט, ועדה מייעצת של אנשים עם לקויות, ומתוך תהליך איתם בנינו את המוצר עבורם ובהתאם לצרכים שלהם ולהרגלי צריכת התאטרון שלהם", אמרה ברלין.

האפליקציה מספקת כתוביות מקודדות אוטומטיות, תיאור קולי של הנעשה על הבמה ותרגום בצורת כתוביות או דיבוב. לטענות כלפי הבעייתיות שבהכנת טלפונים לאולמות תאטרון, ברלין עונה: "האפליקציה עוצבה כך שתשפר את החוויה של המשתמשים בה מבלי לגרוע מהנאתם של הצופים האחרים, באמצעות תכונות כמו מסך מושחר ואודיו לאוזניות בלבד. בנוסף, האפליקציה מציגה עד 120 תווים בכל פעם, כך שתתאפשר קריאה מהירה שלא תפריע למשתמשים ליהנות מהמופע". 

ברלין אמרה שבעקבות שיתוף-הפעולה עם שוברט, התאחדות התאטראות בברודוויי (ה"ברודוויי ליג") הכריזה על סטנדרט חדש להנגשת כל מופעי ברודוויי לקהל הרחב, הקובע הנגשה טכנולוגית של כלל המופעים, שתהיה זמינה בכל עת. "מההתחלה קיווינו ששיתוף-הפעולה בין GalaPro ובין שוברט, שהיא המפעילה הגדולה ביותר של אולמות ברודוויי, יחלחל לכל התחום. ארגון שוברט סיפק לנו פלטפורמה אמיתית לבדיקת הטכנולוגיה שלנו, בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה". האפליקציה זמינה להורדה ולשימוש בחינם בכל תאטראות ברודוויי הנמצאים בבעלות חברת שוברט. בנוסף, החברה חתמה על הסכמים עם שני שליש מהחברות המפעילות את אולמות ברודוויי ונמצאת במשא ומתן עם תאטראות נוספים.

ארגון שוברט הוא הבעלים והמפעיל הגדול ביותר של בתי תאטראות בברודווי, עם 17 תאטראות בברוודויי ושישה אולמות אוף-ברודווי. רוברט א. וונקל, נשיא ארגון שוברט אמר: "אנו שמחים לעבוד יחד עם GalaPro בפיתוח טכנולוגיה פורצת דרך זו. זהו צעד משמעותי קדימה במאמצינו להנגיש את התאטרון לקהל הרחב הכולל אנשים ממקומות שונים בעולים ואנשים עם מוגבלות".