חוסכים בעלויות: "משיח" של קשת תעלה קודם בסלקום TV

סלקום תישא במחצית מעלות הסדרה, שתהפוך להפקת המקור הראשונה שלה, והיא תעלה קודם כל בפלטפורמה שלה ■ עפ"י הערכות, השקעת סלקום בסדרה, שתעלה במהלך 2018, עומדת על כמה מיליוני שקלים

אודי כגן בדמותו של "משיח" בקמפיין סלקום / צילום מסך
אודי כגן בדמותו של "משיח" בקמפיין סלקום / צילום מסך

הסדרה "משיח" בכיכובו של אודי כגן, שהייתה אמורה לעלות בשידורי קשת במהלך השנה, תהפוך להפקה משותפת עם סלקום TV - כך נודע ל"גלובס". סלקום תממן מחצית מעלות הסדרה, שמוערכת בכמה מיליוני שקלים, והסדרה תשודר במהלך 2018 קודם כל בפלטפורמה שלה - ורק בהמשך בשידורי קשת.

מבחינת קשת מדובר במהלך של חיסכון משמעותי בעלויות, על רקע הקשיים שעימם מתמודדים שלושת הערוצים המסחריים בעידן שאחרי הפיצול. הזכיינית אמנם כבר ביצעה בעבר קו-פרודוקצויות במתכונת דומה עם השידור הציבורי בסדרות "התסריטאי" (ששודרה בערוץ 1) ו"שטוקהולם" שתעלה בהמשך בתאגיד השידור, אולם כאן מדובר בצעד שלא תוכנן מראש.

מאז פיצול ערוץ 2 בנובמבר, שלושת הערוצים המסחריים שפועלים במקביל סופגים הפסדים כבדים ונאלצים למצוא פתרונות כלכליים מסוגים שונים. על-פי הערכות, שלושת הגופים נמצאים במגעים שונים עם פלטפורמות השידור הרב-ערוציות בנוגע לשיתופי-פעולה שיביאו לחיסכון בהוצאות התוכן.

מבחינת סלקום TV מדובר בהפקת המקור הראשונה שהיא תעלה מאז יצאה הפלטפורמה לדרך בסוף 2014. בניגוד ל-yes ולהוט, סלקום ופרטנר אינן מחויבות מבחינה רגולטורית להשקיע בהפקות מקור, עובדה שארגוני היוצרים מוחים עליה בתוקף.

לאחרונה, לאחר סדרה של הפגנות וצעדי מחאה שקיימו היוצרים בנושא, הודיעה סלקום על הוצאת "קול קורא" לקבלת הצעות לפיתוח פרויקטים חדשים בתחומי הסדרות המתוסרטות וסדרות התעודה.

למרות זאת, הסנונית הראשונה בתחום הפקות המקור שעליה סלקום החליטה להמר היא כאמור "משיח", שצילומיה כבר הסתיימו. הדמות של "משיח", שנולדה כסדרת רשת מצליחה ב-2013, היא גם הדמות שמובילה את הקמפיין הפרסומי-שיווקי של סלקום TV, כך שגם מבחינה זאת הדברים משתלבים עבורה. את הסדרה מפיקה ליאת בנאסולי.

הסדרה משיח, שפותחה על-ידי כגן ודנה פוליג, יועדה במקור לעלות דווקא בשידורי yes, אך לאחר שבחברה ויתרו על התוכנית, החליטו השניים להעלות גרסה שלה ברשת. הסדרה הפכה לאחת מסדרות הרשת המצליחות ביותר והביאה את כגן לחתום על חוזה עם קשת, לאחר שגם בערוץ 10 הביעו עניין בשירותיו.

לפני כשנתיים פורסם ב"גלובס" כי קשת חתמה עם כגן על חוזה טאלנט בהיקף של מיליון שקל, הכולל, מלבד השתתפות בשתי עונות של "ארץ נהדרת", גם פיתוח סדרה קומית בת 25 פרקים.

מקשת ומסלקום לא נמסרה תגובה.