בזק דורשת ממשרד התקשורת לתקן דיווח לוועדת הכלכלה

הדיווח נגע להיקף פריסת הסיבים של פרטנר וסלקום, שהוכפל מאז הותר לקבלנים חיצוניים לבצע עבודות השחלת סיבים ברשת בזק

סטלה הנדלר / צילום: אביב חופי
סטלה הנדלר / צילום: אביב חופי

בזק דורשת ממשרד התקשורת לפרסם תיקון בעקבות מידע מוטעה שמסר מנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, לוועדת הכלכלה ואשר פורסם בכלי התקשורת. מדובר במידע שמסר שמילה במסגרת תוכניות העבודה של משרד התקשורת ל-2018, וממנו עולה כי קצב פריסת הסיבים של פרטנר וסלקום הוכפל מאז נכנס לתוקף השלב השני של רפורמת השוק הסיטונאי. כזכור, הרפורמה מאפשרת שימוש בתעלות התקשורת של בזק לטובת מתחרותיה.

הפרסום בוועדת הכלכלה הרתיח את בזק - שטוענת כי הנתונים אינם נכונים ושהחשיפה בתקשורת מציגה אותה ואת עובדיה כמי שעובדים במכוון ביעילות נמוכה על מנת לפגוע במתחרות.

בתגובה שלחה בזק למשרד התקשורת נתונים מעודכנים הנסמכים על אישור העבודות שנתנה לפרטנר ולסלקום - מהם עולה כי שיעורי הפריסה נמוכים ב-50% לעומת הדיווח שמסר שמילה.

במשרד התקשורת חזרו ובדקו את הנתונים, ולטענתם לאחר שהתברר כי אין בסיס לטענות של בזק - סירבו לתקן את הדיווח והוא נותר בעינו.

כזכור, אחת הטענות של פרטנר וסלקום כלפי בזק הייתה כי עבודות הפריסה שמבוצעות על ידי קבלנים נעשות בקצב מהיר יותר לעומת אלו שנעשות על ידי עובדי בזק. זו גם אחת הסיבות המרכזיות להתעקשות שתי החברות להמשיך ולהפעיל קבלנים מטעמם לביצוע עבודות השחלה. בזק, מצדה, טוענת כי הנתונים שגויים ובנוסף מעלה טענה לפיה ייתכן ומבוצעות עבודות השחלה ברשת שלה מבלי שהיא יודעת על כך - ולכן חובה על המשרד לבדוק זאת במהירות.