יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח הצטרף ליש עתיד

בכנס גדול שערך אתמול יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בדימונה, הוא הציג על הבמה את יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח ארמנד לנקרי ■ לנקרי הודיע על הבמה כי הוא מצטרף למפלגת יש עתיד

יאיר לפיד בכנס בדימונה/ צילום: נעמה שולץ, "יש עתיד"
יאיר לפיד בכנס בדימונה/ צילום: נעמה שולץ, "יש עתיד"

בכנס גדול שערך אתמול (ב') יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בעיר דימונה, הוא הציג על הבמה את יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמנד לנקרי. לנקרי הודיע על הבמה שהוא מצטרף למפלגת יש עתיד. "בשנתיים האחרונות אני מתלבט לאיזה מפלגה ללכת. אני לומד. ואני רוצה להגיד לך מר יאיר לפיד ממחר בבוקר אני מצטרף למפלגת יש עתיד" אמר לנקרי.

לנקרי היה בעברו חבר בליכוד ושימש כיו"ר סניף הליכוד בדימונה. בשנת 2015 כאשר הוא הוביל את מחאת העובדים במשבר כיל, הוא שלח מכתב לראש הממשלה נתניהו וכתב לו שמפלגת הליכוד איבדה את דרכה. לדבריו אז, כיל עמדה בפני בפני מכירה לחברת פוטאש הקנדית. "נפגשתי עמך (עם נתניהו - ט"ש) והתרעתי על הסכנות בעסקה. אתה רק אמרת ש'הנגב חשוב, הכלכלה חשובה והתעסוקה בדרום חשובה'. ביקשת שאביא כמה שיותר מצביעים לליכוד, והבטחת שיהיה בסדר, אבל לא היה בסדר. אתה המשכת לקדם את עסקת כיל-פוטאש במלוא המרץ לאחר הבחירות".

תזכורת : החשבת הכללית באוצר לשעבר, מיכל עבאדי -בויאנג'ו, התנגדה למיזוג בין ענקית האשלג הקנדית פוטאש לבין כיל. חוות-הדעת המיוחדת שלה נחשפה ב"גלובס" לאחר בקשת חופש המידע.

עבאדי-בויאנג'ו הגישה את חוות-הדעת לשר האוצר דאז, יאיר לפיד, בסוף אפריל 2013. לפיד היה אז שר אוצר טרי, שכיהן בתפקיד רק שבועות אחדים, ועדיין למד להכיר את התחום. אך לפיד לא חיכה לחוות-הדעת המפורטת של החשבת והחליט להצהיר שהוא מתנגד לעסקה.

למרות אותו המשבר והפגנות שקיימו עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה , החליט בסופו של דבר לנקרי לתמוך בליכוד בבחירות 2015. "בחרתי בליכוד למרות המשבר" אמר אז לנקרי, "אבל יש עובדים במפעל שלא היו מוכנים לבחור בהם".

בתמונות שצילמה נעמה שולץ, אחת מבכירות מפלגת יש עתיד, היום בערב בדימונה ניכר שלפיד מילא אולם עירוני בכ-500 איש, מספר מרשים עבור העיר הדרומית שנוטה להצביע למפלגות ימניות.

אל האירוע של לפיד הגיעו גם איל בלום, ראש מועצת ערבה תיכונה ורב העיר הספרדי, הרב יצחק אליפנט.