כבל: לחשיפת "גלובס" על טעות הלמ"ס יש השפעה דרמטית

ח"כ איתן כבל קרא הבוקר לכנס את כל גורמי המקצוע בתחום הדיור כדי להבין את חישוב הנתונים השגוי של הלמ"ס, כפי שפרסם אתמול עורך הנדל"ן של "גלובס", דרור מרמור ■ "אם צודק דרור מרמור בדברים שכתב, יש כאן עולם תוכן שנפתח כאן בצורה משמעותית"

איתן כבל / שלומי יוסף
איתן כבל / שלומי יוסף

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), קרא הבוקר (ג') לכנס את כל גורמי המקצוע בתחום הדיור כדי להבין את חישוב הנתונים השגוי של הלמ"ס. כבל דיבר בפתח ישיבת ועדת הכלכלה, תוך שהוא מקריא מן הניתוח של שוק הדיור שביצע אתמול עורך הנדל"ן של "גלובס", דרור מרמור. כבל ציטט מן הכתבה "בהינתן שהשכירות עלתה ב 65% ולא ב 40%, כמו שחשבו והריבית ירדה לרמות שפל, השקעה בדירה בשנים האחרונות נראית פחות ספוקלטיבית והאם הגזירות על המשכירים היו מוגזמות?"

כבל התייחס בדבריו לפרסום אתמול ב"גלובס", לפיו ועדה ממשלתית קבעה שיש טעות בנתונים. מרמור פרסם אתמול שהוא מצא את הודאת הוועדה הממשלתית קבורה בתוך מסקנותיה.

כבל המשיך ואמר, "אם צודק דרור מרמור בדברים שהוא כתב, יש כאן עולם תוכן שנפתח כאן בצורה משמעותית. אנחנו בוועדה חייבים להביא את כל הגורמים המקצועיים שעוסקים בעניין. זו חשיפה שיש בה ממש, אם הדברים יתבררו כנכונים, זה דומינו לשוק הדיור בישראל. נרצה להביא את כל גורמי המקצוע כדי להבין אם זו טעות או התייחסות לא נכונה לנתונים. זו אמירה שמשפיעה דרמטית על השוק".

בוועדת הכספים גם ציינו הבוקר בפני "גלובס" שיש לזמן דיון בנושא. ח"כ מיקי רוזנטל, הבכיר מבין חברי המחנה הציוני בועדה אמר לנו "מדובר בעניין חמור היכול להשפיע על המשק כולו. ביקשתי לכנס דיון דחוף בכנסת בנוכחות נציגי הלמ"ס, משרד האוצר, משרד המשפטים וארגונים חברתיים על מנת לבדוק ולהבין את היקף הנזק ואת ההשלכות של אותה טעות חמורה לעתיד."