דוד גרנות: מעריך שיהיו שינויים בהרכב הדירקטוריון של בזק

בתגובה לפנייתה של קרן אליוט, מסביר גרנות כי הדירקטוריון אינו הגוף שמתערב במבנה אחזקות בעל השליטה

דוד גרנות / צלם: תמר מצפי
דוד גרנות / צלם: תמר מצפי

דוד גרנות, יו"ר דירקטוריון בזק, שלח אתמול (ב') את תגובת החברה לקרן אליוט, וזאת בעקבות פנייתה של הקרן לפעול לשיפור הממשל התאגידי בחברה ודרישתה להחליף את הדירקטוריון. בפנייתו, גרנות מברך את אליוט על גילוי העניין והרצון לשפר את תפקוד החברה.

לדבריו, מהתרשמותו בששת החודשים שבהם הוא מכהן כממלא מקום יו"ר הדירקטוריון, הוא סבור שעבודת הוועדות נעשית כראוי. הוא מציין כי במהלך התקופה הדירקטוריון לא היסס לקבל החלטות קשות בנושאים רגישים במטרה לשרת את טובתה של בזק.

עוד הוא מציין כי הוא אינו מאפשר ניגודי עניינים של דירקטורים בחברה וכי הוא מקפיד לנהוג על פי החוק ועל פי הנהלים המקובלים במקרים כאלה. גרנות מסביר שעל פי החוק הישראלי הדירקטורים מתמנים באסיפה הכללית השנתית של החברה שתתקיים בתחילת מאי.

בסוף מכתבו הוא מבהיר לקרן אליוט שהוא שמע בקול רם וברור את הנושאים והחששות שהעלתה במכתבה, וכן בפגישה שקיים עימה בשבוע שעבר. הוא אמר כי הוא מתכוון לקחת את הנושאים האלה ברצינות בעת שתוצע רשימת מועמדים לבחירה באסיפה. גרנות אמר שהוא מעריך שהרשימה תכלול שינויים בהרכב הדירקטורים, וכי הדירקטוריון אינו עוסק במבנה האחזקות של בעל השליטה בחברה.

מאז פרסום מכתבה של אליוט הצטרפו אליה גופים מוסדיים נוספים בארץ ובחו"ל שסבורים כמוה שיש לפעול להחלפת הדירקטוריון. ככל הנראה לא נאמרה המילה האחרונה של אליוט בפרשה.