אמדוקס הודיעה על רכישת חברת תוכן מארה"ב ב-224 מיליון ד'

החברה פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים ועקפה את התחזיות ■ החברה הנרכשת היא Vubiquity מארה"ב שמספקת שירותי תוכן ופתרונות טכנולוגיים, ובאמדוקס מעריכים כי רכישתה תגדיל את יכולות אמדוקס בתחום חוויית הלקוח

אלי גלמן, מנכ"ל אמדוקס / צילום: תמר מצפי
אלי גלמן, מנכ"ל אמדוקס / צילום: תמר מצפי

חברת הטכנולוגיה אמדוקס עקפה את תחזיות הרווח בדוחות הרבעון הפיסקאלי הראשון שפורסמו אתמול לאחר סיום המסחר בנאסד"ק, ולצד פרסום הדוחות הודיעה גם על רכישת חברה נוספת. אמדוקס, המנוהלת על-ידי אלי גלמן, מספקת פתרונות ומערכות IT לחברות תקשורת ונסחרת בנאסד"ק בשווי של 10 מיליארד דולר.

החברה הנרכשת היא Vubiquity מארה"ב, שאמדוקס תשלם תמורתה 224 מיליון דולר במזומן. החברה מספקת שירותי תוכן ופתרונות טכנולוגיים, ובאמדוקס מעריכים שרכישתה תגדיל את יכולות אמדוקס בתחום חוויית הלקוח. לדברי גלמן, "Vubiquity מחברת בעלות תוכן כמו Time Warner ודיסני, מפיצים כמו Comcast ו-Sky, וספקיות שירותי תוכן מעל-גבי האינטרנט (OTT) כמו נטפליקס ואמזון על-מנת לספק בידור על פני פלטפורמות שונות בקנה מידה גלובלי.

"לפיכך, אנו מאמינים שצעד זה ממצב את אמדוקס בעמדה ייחודית לספק חבילה של פתרונות תוכן מקיפים, אשר משלבים את המומחיות של Vubiquity עם היכולות שלנו בתחום המוניטיזציה, האנליטיקה, וחווית המשתמש המותאמת אישית". בסוף הרבעון היו בקופת אמדוקס כ-966 מיליון דולר לאחר שייצרה ברבעון 165 מיליון דולר מפעילות שוטפת. רכישת Vubiquity לא תשפיע על הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) ב-2018 ותתרום לו מ-2019.

ברבעון הפיסקאלי הראשון, שהסתיים בדצמבר, אמדוקס הציגה הכנסות של כ-978 מיליון דולר, עלייה של 2.4% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) גדל ב-19.5% לכ-117 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי גדל ב-15.6% ל-169 מיליון דולר, שהם 1.06 דולר למניה, 9 סנטים מעל תחזיות השוק וגבוה גם מתחזיות החברה בעבר.מעבר לרכישה, אמדוקס השתמשה במזומנים שלה ברבעון לרכישה עצמית של מניות ב-120 מיליון דולר. דיבידנד של 25 סנט למניה יחולק בחודש מארס. התחזית לרבעון השני כוללת הכנסות של 960 מיליון דולר עד 1 מיליארד דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 91-97 סנט למניה. זאת לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 988 מיליון דולר ורווח של 99 סנט למניה."אנו מרוצים מההתקדמות שלנו ברבעון הראשון, במהלכו שמרנו על שיעור זכיות גבוה שהוביל לרבעון שיא נוסף בצבר ההזמנות. בין ההישגים הבולטים, חיזוק מעמדנו בשוק הטלוויזיה בתשלום הצפון-אמריקאי עם זכייה חדשה ב-Rogers Communications, כאשר באירופה נבחרנו לפרויקטים למודרניזציה בתחום הדיגיטל ב-Mtel בבולגריה וב- Altice SFRבצרפת", מסר גלמן.