ניצחון קטן ל"סטטוסים מצייצים": פשרה מול פייסבוק

לאחר מערכה משפטית ארוכה של אבי לן ועדי בנטוב מול הרשת החברתית, הוחלט כי פייסבוק לא תטפל בעמודים חקיינים מיוזמתה, אך תפעל מול התרעות של מנהלי הדף ■ בנוסף מבקשים לן ובנטוב פיצוי כספי בסך 300 אלף שקל ותשלום הוצאות

אבי לן / צילום: איל יצהר
אבי לן / צילום: איל יצהר

בדרך לערעור עושים פשרות: ל"גלובס" נודע כי מפעילי דף "סטטוסים מצייצים", אבי לן ועדי בנטוב, הגיעו בסוף השבוע האחרון לפשרה עם פייסבוק, לפיה הרשת החברתית תנקוט פעולות מתאימות נגד עמודים חקיינים של "סטטוסים מצייצים", לרבות הסרת עמודים המתיימרים לעשות שימוש בסימן המסחרי הרשום שלהם.

על-פי הפשרה, פייסבוק לא תטפל בעמודים חקיינים מיוזמתה, אך היא כן תטפל בכל כתובת URL ספציפית שתועבר על-ידי המפעילים. בקרה שפייסבוק לא תטפל בטענה, רשאים לן ובנטוב לבקש נגד החברה סעד זמני, ובתנאי שהודיעו על כך לפייסבוק 7 ימים מראש.

הפשרה איננה סותרת את תהליך הערעור שמנהלת פייסבוק בימים אלה כנגד ההחלטה לחייבת אותה להחזיר לאוויר את עמוד "סטטוסים מצייצים".

כזכור, לן ובנטוב מנהלים נגד פייסבוק מערכה משפטית ארוכה הנמשכת כבר למעלה מ-3 שנים, שהחלה לאחר שפייסבוק חסמה בבת-אחת וללא התראה את עמוד הפייסבוק שלהם, שהיה אז אחד הפופולריים בישראל.

המערכה המשפטית של השניים, שמנוהלת כולה באמצעות עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן-דוד, נחלה ניצחון כשבית המשפט הכריע כי אמנם לן ובנטוב עברו על תקנות הקהילה של פייסבוק, אך תגובתה של פייסבוק הייתה לא מידתית, ולכן עליהם להחזיר את העמוד לאוויר במצב שהוא היה ביום שהורד.

לאחר עיכובים והתמהמהות - ולא לפני שבפייסבוק הבינו כי הם צפויים להתמודד עם תביעה על ביזיון בית המשפט - החזירה החברה את העמוד לאוויר. זמן לא רב לאחר מכן חזרו לן ובנטוב לבית המשפט בתביעה חדשה מול פייסבוק, בה דרשו להסיר את כל העמודים בפייסבוק הנושאים את סימן הציפור הכתומה של "סטטוסים מצייצים" הרשומה כסימן מסחרי.

עוד התבקש בית המשפט להורות לפייסבוק להכניס את הלוגו למערכות ההגנה, להעלות את הלוגו לפייסבוק ולהורות לרשת החברתית להעביר ל"סטטוסים מצייצים" את כל הלייקים שקיבלו עמודי החקייניים. בנוסף מבקשים השניים פיצוי כספי בסך 300 אלף שקל ותשלום הוצאות.

גם פייסבוק מצידה לא קיבלה את הדין בהשלמה: לפני ימים ספורים היא הגישה ערעור לבית המשפט העליון, בו טענה כי העבירה של "סטטוסים מצייצים" היא פגיעה מהותית בפייסבוק, שכן היא מסכנת את האפשרות של החברה לתת שירות אמין ובטוח לגולשים.

נראה כי סיום הקרב בין הצדדים עדיין רחוק, אך בשלב זה יכולים "סטטוסים מצייצים" לרשום לעצמם עוד ניצחון קטן - בוודאי מול עשרות עמודים שרכבו על ההצלחה שלהם בעבר באמצעות יצירת עמודים דומים מאוד לעמוד המקור.