קנס של 150 אלף שקל לרשת אופטיקנה בגין פרסום מטעה

הרשות להגנת הצרכן טענה כי אופטיקנה פרסמה מבצע לרכישת משקפי ראייה ב-299 שקל, אך לא ציינה בפרסום כי הרכישה מוגבלת לעדשות וצילינדר עד מספר מסוים ■ ביהמ"ש: "במעשיה אלה הרשת עלולה הייתה להטעות צרכנים בעניין מהותי בעסקה"

אופטיקנה / צילום: איל יצהר
אופטיקנה / צילום: איל יצהר

רשת אופטיקנה תיקנס ב-150 אלף שקל בגין פרסום מטעה - כך קבע בית משפט השלום בפתח-תקווה במסגרת פנייה שהגישה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. טענת הרשות היא שאופטיקנה יצאה בקמפיין ארצי (בשלטי חוצות, רדיו, אינטרנט וכן שילוט בחנויות), בו פורסם כי ניתן לרכוש משקפי ראייה, כולל מסגרות ועדשות, במחיר של 299 שקל. הכשל, לטענת הרשות, היה שאופטיקנה לא ציינה בפרסומות את הסייג לפיו הרכישה הייתה מוגבלת לעדשות עד מספר 6 וצילינדר עד מספר 2.

בית המשפט ציין בפסק הדין כי "במעשיה אלה הרשת עלולה הייתה להטעות צרכנים בעניין מהותי בעסקה בנסיבות מחמירות, כאשר הפרסומות המתוארות הופנו למספר רב של צרכנים".

עוד צוין כי "הוראות חוק הגנת הצרכן מחייבות כי בית המשפט יאכוף את הדין על אלה הפוגעים בכלל הצרכנים ויקפיד הקפדה יתרה על הגילוי הנאות ומניעתם".

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מציין כי "הרשות פועלת על-מנת להגן על הצרכנים. במקרה זה אני שמח לראות שוב ושוב כי בתי המשפט מסכימים עם הרשות ומפנימים את הצורך בהחמרת הענישה לשם הגנה על הצרכן. פסק דין זה מבהיר לעוסקים כי לפרסום מטעה יהיו גם השלכות פליליות ולא רק מינהליות".