אינסייטק של אלביט מדיקל מציגה צמיחה של 28% בהכנסות

אלביט מדיקל נערכת להנפקת אג"ח בהיקף של 180 מיליון שקל ■ בשבוע שעבר פורסמו דוחותיה של החברה הבת אינסייטק, המשקפים גידול של עשרות אחוזים בהכנסות

מכשיר MRI / צילום: שאטרסטוק
מכשיר MRI / צילום: שאטרסטוק

חברת אלביט מדיקל, שנערכת להנפקת אג"ח בהיקף של עד 180 מיליון שקל, פרסמה בסוף השבוע את הדוחות השנתיים של החברה הבת אינסייטק, שבה היא מחזיקה 20%.

הכנסות אינסייטק, שפיתחה טיפולים לצריבה של רקמות בתוך הגוף ללא ניתוח על ידי מיקוד אנרגיית אולטרה-סאונד, כאשר התהליך מונחה על ידי הדמיית MRI, צמחו אשתקד ב-28% ל-32 מיליון דולר.

לאינסייטק כ-105 מיליון דולר בקופה נכון לסוף 2017, עוד לפני ביצוע השלב השני של סבב הגיוס בהובלת משפחת קוך. בשלב הראשון של הסבב גויסו 90 מיליון דולר, ובשלב השני, שהושלם לפני כשבוע, גויסו עוד 60 מיליון דולר. הסבב מעניק לאינסייטק שווי חברה של 610 מיליון דולר. שוויה של אלביט מדיקל, שהיא חברה בת של אלביט הדמיה, מסתכם ב-255 מיליון שקל.

מנכ"ל ויו"ר אינסייטק, מוריס פרה, אמר למשקיעים כי הכנסות החברה צפויות לצמוח גם ב-2018, עם תחילת שיתוף-הפעולה עם חברת סימנס, לאחר שעד כה הייתה המערכת מוגבלת רק לשיתוף-פעולה עם חברת GE (המערכת זקוקה למכשור MRI ואולטרה-סאונד כדי לפעול, והחברות האלה גם תומכות בשיווק הטיפולים של אינסייטק כדי לעודד שימוש במכשירי ההדמיה שלהן).

אינסייטק פיתחה את הטכנולוגיה הייחודית שלה לשימוש בהסרת שרירנים מן הרחם, צריבת גרורות בעצמות כטיפול תומך נגד כאב אצל חולי סרטן בשלב מתקדם, צריבת רקמות מוח ללא פתיחת גולגולת כדי לטפל במחלת רעד שאינו פרקינסוני, וכן צריבת גידולים בערמונית ללא ניתוח.