רונן בר-שלום, מנהל אגף בשופרסל, ימונה למנכ"ל כתר בישראל

שימש כמנהל אגף שיווק ודיגיטל של הרשת ■ שופרסל: "לאחר שנים של עשייה מוצלחת, רונן ביקש לסיים את תפקידו ולהמשיך לאתגר הבא"

רונן בר שלום  / צילום: אוריה תדמור
רונן בר שלום / צילום: אוריה תדמור

רונן בר-שלום, מנהל אגף השיווק והדיגיטל של שופרסל, יעזוב את תפקידו וימונה לתפקיד מנכ"ל שוק ישראל בקבוצת כתר פלסטיק - כך נודע ל"גלובס". במסגרת התפקיד, שאותו מילא בר-שלום ב-9 השנים האחרונות, הוא היה חלק ממהלכים משמעותיים שביצעה רשת הקמעונאות הגדולה בישראל בניהולו של איציק אברכהן. בר-שלום יסיים את תפקידו בחודש הקרוב ויחל מיד אחר-כך את תפקידו החדש.

עם המהלכים שבהם לקח בר-שלום חלק נמנים שיקום התדמית של הרשת, שנפגעה קשות בימי המחאה ב-2011, לצד מנועי צמיחה כמו המותג הפרטי, המהווה כ-23% מהמכירות, מה שמגדיל את הרווחיות בקטגוריות שבהן הוא פועל, ומאפשר לרשת להציע אלטרנטיבה זולה ביחס לסלי הקנייה של המתחרות.

אם אברכהן הוא האיש שטווה את האסטרטגיה, בר-שלום הוא שגרם לדברים לקרות באמצעות האסטרטגיה השיווקית. בין השניים שורר אמון מוחלט ושיתוף פעולה הדוק שהביא לכך שהיום שופרסל ממותגת בעיני רבים כ"אמזון הישראלית".

בר-שלום היה בין הראשונים בשוק הישראלי שהבין בימים שאחרי המחאה הצרכנית שמותגים אינם יכולים להמשיך לדבר בשפה שבה דיברו ושינה לגמרי את השפה התקשורתית, אף שבשונה מחברות אחרות הוא המשיך לפרסם. הוא גם היה זה שדחף את שופרסל קדימה בתחום האונליין, שכיום מהוות נתון מרשים של 11% מהמכירות.

מתוך הבנה ששופרסל לעולם לא תהיה שחקן מחיר הוא שם דגש על בניית חוויית הלקוח. תחום נוסף שעליו הושם דגש הוא המותג הפרטי. בר-שלום הוביל את קמפיין "להתרענן ממותגים" של שופרסל, שבמסגרתו הושקו מגוון מוצרי מותג פרטי, מהקולה של שופרסל, דרך המזון לתינוקות ועד הבשר ומוצרי החלב. הקו הפרסומי היה "אותו המותג בפחות כסף" ונתן לשופרסל אפשרות לשחק בתחום המחיר בלי לסחוב את הרשת כולה לנישה של שחקן מחיר.

משופרסל נמסר בתגובה: "לאחר שנים רבות של עשייה מוצלחת מאוד בשופרסל, רונן ביקש לסיים את תפקידו ולהמשיך לאתגר הבא. אנו מברכים את רונן על המינוי החדש ומודים לו על תרומתו".