האם שר התקשורת יוכל לסגור ערוץ "תומך טרור"?

עפ"י הצעה שעלתה בוועדת קיש בתמיכת השר קרא, שר התקשורת יוכל להורות למועצת הכבלים והלוויין ולרשות השנייה לסגור ערוץ אם זה יוגדר כ"תומך טרור" ■ נציגי משרד האוצר והמשפטים בוועדה התנגדו בתוקף לסעיף המבטל את החציצה בין הפוליטיקאים לתוכני הערוצים

יואב קיש / צילום: אמיר מאירי
יואב קיש / צילום: אמיר מאירי

ועדת קיש, בה נידון החוק שמאסדר את נושא הערוצים הייעודיים, מתכנסת היום (ג') למה שאמורים להיות שני ימי הדיונים האחרונים שלה, לקראת אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית במליאה. כפי שכבר דיווחנו כאן בעבר, החוק, שנועד בתחילתה להציל את ערוץ 20 , התפתח מאז ועוסק כעת בנושאים שונים הנוגעים לכל תחום הטלוויזיה המסחרית.

היום עלה לדיון בוועדה סעיף המכונה "סעיף אל-ג'זירה". חברי הכנסת, וככל הנראה גם הגורמים המקצועיים במשרדי המשפטים והאוצר, הופתעו כשח"כ אברהם נגוסה (ליכוד) העלה הסתייגות שלפיה שר התקשורת יוכל להורות, באישור הממשלה, למועצת הכבלים והלוויין או לרשות השנייה על סגירת ערוץ שיוגדר כ"תומך טרור". על-פי ההצעה, הסעיף יתייחס לערוץ זר או ערוץ בבעלות זרה, כשעניין התמיכה בטרור אמור להיגזר מהגדרת הנושא "בחוק המאבק בטרור".

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) הוצאה מהדיון לאחר שביקשה לשמוע את עמדת הממשלה בנושא. בסופו של דבר, סגנית הממונה על התקציבים באוצר, שירה גרינברג, ונציגת מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, אלידור בליטנר, הבהירו כי המשרדים מתנגדים לחוק, זאת מכיוון שמשמעותו היא שהממשלה תוכל למעשה לסגור ערוצים, והוא חותר תחת העיקרון שהגופים הרגולטוריים (הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין) מהווים חוצץ בין הפוליטיקאים לבין התוכן שמשודר בערוצים השונים.

הצעתו של ח"כ נגוסה עלתה להצבעה בדיון, שנערך גם בשעות אלה, וההסתייגות לא עברה לאחר שיו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש (ליכוד), החליט להימנע. יחד עם זאת, ההסתייגות תעלה להצבעה במליאה, וח"כ קיש אמר היום ל"גלובס" כי במליאה עצמה בכוונתו לתמוך בסעיף.