הבורסה ממנה נגנבו מטבעות דיג' בחצי מיליארד ד' שבה לפעילות

בורסת הקריפטו הגישה דוח לסוכנות השירותים הפיננסיים של יפן על גניבה של מטבעות NEM בשווי כחצי מיליארד דולר ■ הבורסה נפגעה לפני כ-3 שבועות ואפשרה היום לראשונה ללקוחותיה למשוך כספים

יוסוק אוטסוקה, סמנכ"ל התפעול של בורסת קוינצ'ק, היום / צילום: טורו האנאי, רויטרס
יוסוק אוטסוקה, סמנכ"ל התפעול של בורסת קוינצ'ק, היום / צילום: טורו האנאי, רויטרס

לקוחות Coincheck משכו היום (ג') 40.1 מיליארד ין (כ-373 מיליון דולר) מבורסת הקריפטו של החברה היפנית, שבחודש שעבר איבדה מטבעות NEM בשווי כחצי מיליארד דולר, בגניבה הגדולה בהיסטוריה של מטבעות דיגיטליים. זוהי הפעם הראשונה שבה לקוחות קוינצ'ק הורשו למשוך ממנה כספים מאז הפריצה שבוצעה ב-26 בינואר.

מנהל התפעול של החברה היפנית, יוסוק אוטסוקה, מסר היום במסיבת עיתונאים בטוקיו כי החברה עדיין דבקה בהבטחותיה לפצות את הלקוחות שמטבעותיהם נגנבו בפריצה. עם זאת, הוא לא פירט מתי ואיך ישולמו הפיצויים. אוטסוקה ציין כי קוינצ'ק בודקת עם חברה חיצונית את אבטחת הסייבר שלה, לפני שתחזור לפעילות מלאה. ואולם, לא ברור אם קוינצ'ק איתרה את מקור הפריצה. באחרונה דיווחו סוכנויות הידיעות כי סוכנות המודיעין של קוריאה הדרומית התחילה לחקור אפשרות שהפריצה בוצעה על ידי האקרים מקוריאה הצפונית.

מוקדם יותר היום הגישה קוינצ'ק דוח לסוכנות השירותים הפיננסיים של יפן (FSA), שבו הסבירה כיצד התרחשה הפריצה, איזה תמיכה היא תספק ללקוחותיה וכיצד מערכותיה יחוזקו כך שימנעו פריצות עתידיות. ה- FSA בוחן כעת את הדוח של קוינצ'ק כדי להחליט אם להעניק לחברה רישיון לפעילותה, אף שלפני הפריצה הורשתה לפעול ללא רישיון כזה. קוינצ'ק עדיין מאפשרת ללקוחותיה לסחור בביטקוין בזירת המסחר שלה, אבל הקפיאה את הפעילות בכל שאר סוגי המטבעות הדיגיטליים.

ביום שישי האחרון הודיעה בורסת הקריפטו האיטלקית BitGrail כי איבדה 17 מיליון אסימוני Nano ששווי השוק שלהם הוערך ב-170 מיליון דולר. ביטגרייל, שמשרדיה נמצאים בפירנצה, ציינה כי המשטרה האיטלקית פתחה בחקירה בפרשה. לדברי החברה, היא סבורה כי ההחזקות של מטבעות דיגיטליים אחרים שבידיה לא נפגעו מהפריצה, ולמרות זאת, היא השעתה באופן זמני את כל המשיכות וההפקדות דרכה.

הפריצה המפורסמת ביותר בהיסטוריה בת 9 השנים של הביטקוין אירעה בתחילת 2014, כשמטבעות דיגיטליים בשווי של יותר מ-450 מיליון דולר נגנבו מבורסת Mt. Gox היפנית. בעקבות אותה פריצה הגישה Mt. Gox בקשה לפשיטת רגל בפברואר 2014. כיום, 4 שנים מאוחר יותר, ההליכים עדיין נמשכים, ובעלי המטבעות שנגנבו עדיין ממתינים לפיצוי.

הביטקוין נסחר היום בשעות הצהריים במחיר של כ-8,670 דולר, אחרי ירידה של כ-40% בחודש האחרון, לפי נתוני CoinMarketCap . המטבע הדיגיטלי NEM נסחר היום במחיר של כ-55 סנט, אחרי שירד כ-60% בחודש האחרון.