תיק 4000: יו"ר תע"א, הראל לוקר, מסר עדות ברשות ני"ע

לוקר כיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה במשך כ-4 שנים ■ שימש כאיש הביצוע של רה"מ נתניהו מול שרי ומשרדי הממשלה

הראל לוקר  / צילום: איל יצהר
הראל לוקר / צילום: איל יצהר

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, הראל לוקר, מסר אתמול (א') עדות במשך שעות ארוכות במשרדי רשות ניירות ערך במסגרת בפרשת בזק, המוכרת גם כ"תיק 4000".

לוקר, המכהן כיום כיו"ר תע"א, שימש כיד-ימינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והיה המוציא לפועל של החלטות משרד ראש הממשלה בתחומים רבים, ובהם גם תחום התקשורת.

לוקר כיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה במשך כ-4 שנים בשתי ממשלות בראשות נתניהו. ב-2016 הוא פרש מהתפקיד והצטרף לזמן קצר למשרד עורכי הדין מ. פירון, עד למינויו ליו"ר התעשייה האווירית.

במהלך כהונתו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה עבד לוקר באופן הדוק עם ראש הממשלה נתניהו. בין היתר עמד לוקר בראש "ועדת לוקר" שמטרתה הייתה להציל את ערוץ 10; ניהל את עבודת המטה של הממשלה בנושאים הכלכליים-חברתיים, ופעל בנושאים אלה כאיש הביצוע של ראש הממשלה נתניהו מול שרי ומשרדי הממשלה, ראשי רשויות, רשות המסים, רשות ניירות ערך, בנק ישראל, משקיעים זרים וראשי המגזר העסקי.

לוקר זומן לעדות אתמול במסגרת המעבר של חקירת תיק 4000 מהשלב הסמוי לשלב הגלוי שלה ומעצרם של החשודים בה, בהם מקורב לנתניהו אשר עבד צמוד ללוקר בלשכת ראש הממשלה.

בשלב זה שמות העצורים, שמעצרם הוארך אתמול בבית המשפט, אסורים לפרסום, למעט שמו של מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר. גם פרטי החקירה המלאה אסורים לפרסום עד מחר (ג') בשעות הבוקר.