אלביט הדמיה תפחית את היקף החוב ביותר מ-100 מיליון שקל

אתמול דיווחה אלביט הדמיה כי תשתמש בכספים שקיבלה מאלביט מדיקל לצורך פדיון מוקדם מלא וסופי של התחייבויותיה למחזיקי אג"ח ח' על סך 57 מיליון שקל

אג"ח / צילום: שאטרסטוק
אג"ח / צילום: שאטרסטוק

 גיוס האג"ח המוצלח של חברת אלביט מדיקל מאפשר לחברה האם, אלביט הדמיה  , להמשיך ולצמצם את התחייבויותיה למחזיקי האג"ח שלה. אתמול (ד') דיווחה אלביט הדמיה כי תשתמש בכספים שקיבלה מאלביט מדיקל לצורך פדיון מוקדם מלא וסופי של התחייבויותיה למחזיקי אג"ח ח' על סך 57 מיליון שקל.

הפדיון של אג"ח יתבצע בסוף חודש מארס ולאחריו תישאר אלביט הדמיה עם התחייבויות בסך של 270 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ט' - הסדרה הבודדת שתיוותר לאחר פדיון אג"ח ח'. בהקשר לסדרה ט', הודיעה אתמול אלביט הדמיה כי הדירקטוריון שלה החליט על ביצוע רכישה עצמית של אג"ח מסדרה זו בהיקף של עד 50 מיליון שקל. סדרה ט' צמודה למדד המחירים לצרכן ועומדת לפירעון סופי בתשלום אחד ב-30 בנובמבר 2019. אג"ח ט' נסחרה אתמול לפי תשואה שנתית לפדיון של 8.8% ובמחיר נמוך ב-1% מהערך המתואם שלה.

לפני כשבועיים השלימה אלביט מדיקל גיוס של 210 מיליון שקל בהנפקת אג"ח להמרה מסדרה ג'. עם זאת, מאחר ששטר הנאמנות של האג"ח אפשר גיוס של 180 מיליון שקל בלבד, היא תבצע בסוף מארס פדיון מוקדם של יתרת הסכום העודף בסך כ-30 מיליון שקל. במקביל. השתמשה אלביט מדיקל במרבית הסכום שגייסה לצורך פירעון הלוואת בעלים של 152 מיליון שקל לאלביט הדמיה. כסף זה ישמש כאמור לפירעון אג"ח ח' ולרכישה עצמית של אג"ח ט'.