הילדים ימשיכו לחכות: צו נגד שידור "Oboy" בסלקום ובפרטנר

ביהמ"ש המחוזי קבע כי אם הסדרה "Oboy" תעלה כבר בשבוע הבא בערוץ הילדים בסלקום TV ובפרטנר TV, עלול להיגרם "נזק חמור" ל-yes - ועצר זמנית את המהלך ■ yes: "עוד ניסיון בריוני של RGE נבלם" ■ RGE: "חברת yes עושה עוול לילדי ישראל"

כוכבי הסדרה "oBoy" / צילום: רונן אקרמן ויוליה טייץ
כוכבי הסדרה "oBoy" / צילום: רונן אקרמן ויוליה טייץ

בית המשפט המחוזי בתל-אביב נתן אתמול (ד') צו ארעי במעמד צד אחד, שמונע בינתיים את שידורה של סדרת הילדים והנוער "Oboy" בערוץ הילדים המשודר בסלקום TV ובפרטנר TV.

לפני כמה ימים הודיע ערוץ הילדים כי הסדרה הפופולרית בקרב ילדים ונוער תחזור למסך, ושתי העונות שלה ישודרו במלואן בסלקום TV ובפרטנר TV. הסדרה עלתה לכותרות בגלל הסכסוך בין yes ל-RGE. שידורה הופסק 4 פרקים לפני סוף העונה הראשונה.

בשתי החברות, שהן אלה שמשדרות כיום את ערוץ הילדים הוותיק, החלו אף בקמפיין פרסומי בעניין, מתוך ציפייה לנצל את הפופולריות של הסדרה כדי למשוך אליהם צופים צעירים שמהווים פקטור חשוב בתחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית. אלא שאתמול, כאמור, קבע השופט אליהו בכר כי יש חשש סביר שללא עצירת המהלך, ייגרם ל-yes "נזק חמור", והורה ל-RGE, סלקום ופרטנר להגיב לצו עד ליום שלישי הקרוב.

הקרב סביב הדרמה המוזיקלית "Oboy" הוא חלק מסוגיה משפטית שעלתה בשלהי 2016 - על רקע הפרידה של yes מערוץ הילדים של RGE - ועדיין לא הגיעה להכרעה (גם בה דן השופט אליהו בכר שנתן היום את הצו הארעי). הפרידה של yes מערוץ הילדים, שנעשתה בטונים צורמים ובסמוך להתפוצצות מחלוקת אחרת סביב ערוצי ספורט 5, שגם הם בבעלות RGE, העלתה את השאלה מה יעלה בגורלן של הפקות המקור הבלעדיות שהפיקה RGE עבור ערוץ הילדים ב-yes עם תום החוזה.

על-פי החוזה המקורי, yes אמורה לקבל את הזכויות על הפקות המקור שנעשו עבורה לתקופות של בין 10 ל-15 שנה, אך כפי שהתגלה, לחוזה הזה יש גם "נספח צד" שנלווה אליו. לטענת RGE, מההסכם הזה עולה כי הזכויות להפקות הבלעדיות נשארות אצלה לאחר תום החוזה. ב-yes שוללים את הפרשנות הזאת מכל וכל, וכאמור טרם ניתנה הכרעה הסוגיה העקרונית הזאת.

אלא שלאחרונה הגיע לפסים משפטיים דיון בסדרה אחרת בשם "מריו". גם כאן מדובר בהפקת מקור שנעשתה עבור yes, ולאחר שהסדרה החלה להיות משודרת בסלקום ובפרטנר, פנתה חברת הלוויין לבית המשפט כדי לעצור את המהלך, אך זה לא נענה לבקשה ואישר את שידורה בפלטפורמות המתחרות.

ב-yes טוענים כי למרות הפסיקה, אין בה בכדי לקבוע שהזכויות על ההפקות הבלעדיות אינן שלה. כעת, כאמור, יצטרכו הצדדים להמתין לפסיקה משפטית נקודתית לגבי הסדרה, ובינתיים ילדי ישראל ימשיכו לחכות.

מ-yes נמסר היום (ה') כי "עוד אחד מניסיונותיה הבריוניים של RGE לפגוע בצופי yes ולמנוע מהם את שידור הסדרה עלה בתוהו. אנו מברכים על החלטת בית המשפט ומדגישים בפני כל מי שמנסה לשתף פעולה עם גזילת הזכויות - לא תהיה שום אפשרות לשדר את פרקי הסדרה באף פלטפורמה מלבד yes".

מ-RGE נמסר: "yes עושה עוול לילדי ישראל. עשרות אלפי ילדים ובני נוער מחכים מעל לשנה לשובה של 'Oboy' לשידור, לאחר ש-yes הפסיקה את שידורה בפתאומיות. ערוץ הילדים עושה את מרב המאמצים כדי להשיב את הסדרה, והיא תשודר בפלטפורמות שמימנו את ההפקה - פרטנר TV וסלקום TV - ואנו בטוחים שבית המשפט יעמוד לצידנו גם במקרה זה, כפי שעשה עם סדרות אחרות ש-yes ניסתה למנוע את שידורן". 

חברת yes יוצגה בהליך בידי עורכי הדין גיורא ארדינסט, רן שפרינצק, מודי שרפסקי ועדי לויצקי ממשרד ארדינסט בן נתן טולידאנו ושות'.