תקציב הפרסום של רשת ויקטורי עובר למשרד מנצ'

היקף התקציב, שטופל קודם לכן ע"י זרמון גרופ, עומד על כ-5 מיליון שקל שנה, וההתקשרות כוללת טיפול בקריאייטיב ובמדיה

רשת הסופרמרקטים ויקטורי מחליפה משרד פרסום: ל"גלובס" נודע כי הרשת נפרדת ממשרד הפרסום זרמון גרופ ומפקידה את תקציב הפרסום שלה בידי משרד הפרסום מנצ'. היקף התקציב עומד על כ-5 מיליון שקל שנה, וההתקשרות כוללת טיפול בקריאייטיב ובמדיה.

רשת ויקטורי היא שחקנית חדשה יחסית במגרש משרדי הפרסום. זרמון גרופ היה משרד הפרסום הראשון איתו היא התקשרה אחרי כמה שנים של עבודת פרסום עצמאית. עד החיבור עם זרמון עיקר הקו הפרסומי התמקד בהארד סייל שנועד למכור: המוצרים והמחיר היוו את חזית האמירה הפרסומית ללא ניסיון אמיתי ליצור מותג עם ערכים מוספים.

ב-2016, כשברקע הגידול של הרשת בהיקפי הפעילות, המעבר לפריסה ארצית, כשמקביל התרחשה קריסת רשת מגה והאפשרויות שהתמוטטות זאת פתחה למתחרים, הוחלט בויקטורי שזה הזמן לעבור למגרש של הגדולים ולהפקיד את תקציב הפרסום בידי משרד מקצועי.

המהלך הפרסומי הראשון היה לנסות לבדל את ויקטורי כרשת שמתמחה ביבוא מקביל. בויקטורי בחרו ללכת לכיוון של הצעה המדגישה את היתרון היחסי ואת האפשרות לרכוש אותם מותגים מחו"ל שיש לרשתות אחרות - אך במחיר נמוך משמעותית. הקמפיין כלל את כל אמצעי המדיה, לרבות טלוויזיה.

באמצע 2017 הלך הפרסום של הרשת צעד אחד קדימה וניסה לעטוף הצעה מכירתית במסר תדמיתי. הקמפיין אמור היה להמשיך את התפישה המוצרית של הרשת - מחירים זולים, תחת הסיסמה "חסכת ניצחת", אך באופן שהתיימר להיות מתוחכם יותר. תחת הקונספט "החברים של ויקטורי" גויסו אנשים מוכרים מתחומים שונים, למשל זאב רווח, גיא גיאור והשף עומר מילר, והופקו עימם סרטים ששודרו הן בדיגיטל והן בטלוויזיה. במקביל נעשה מהלך ברשתות החברתיות שנועד לחשוף את מבצע "חמשה" - מוצרים שונים המשווקים ברשת שהמשותף להם הוא זה שהם נמכרים ב-5 שקלים. על המהלך בתחום הסושיאל הופקד כוכב הרשתות יבגני זרובינסקי. 

בעבר היו שני שחקנים עיקריים בכל הקשור לרשתות המזון: מגה ושופרסל. תקציב שופרסל מטופל מזה שנים באמצעות משרדי הפרסום אדלר-חומסקי, גיתם BBDO ובריקמן. תקציב מגה טופל במקאן ולאחר קריסת הרשת הועבר ליהושע TBWA, שמטפל בתקציב יינות ביתן שרכשה את רשת מגה.

פרט למשרדים אלה "תפוסים" משרדי פרסום גדולים נוספים על-ידי תקציבי רשתות מנוגדי אינטרסים: בערך בזמן שויקטורי התקשרו עם משרד פרסום, גם רשת חצי חינם עשתה מעשה דומה והתקשרה עם ראובני-פרידן, ובהמשך בחרה רשת טיב טעם להתקשר עם מקאן תל-אביב.

בערבוב התחומים שבין מזון מוצרי צריכה וקוסמטיקה, שמאפיין כיום את הרשתות, נוצר מצב שגם תקציב סופר-פארם, המטופל בבאומן-בר-ריבנאי, נתפס כתקציב מנוגד אינטרסים.

מנצ', שנבחר על-ידי ויקטורי, הוא משרד צעיר יחסית המזוהה בעיקר עם קריאטיב ודיגיטל, הודות לשני השותפים: יניב מילינרסקי, שנחשב לאחד מאנשי הקריאטיב הבולטים והמנוסים בתעשייה; וסער נעים, שבא מתחום ניהול לקוח במשרדי פרסום כמו מקאן וגלר. האם הבחירה במשרד כזה אומרת משהו על הכיוון הפרסומי אליו מושך בעלי ויקטורי, אייל רביד, נדע כנראה רק בהמשך.

עבור מנצ' מדובר בהישג ראוי שמצטרף אל תקציבים נוספים שהצליח המשרד הצעיר לגייס בשבועות האחרונים, בהם מטבחי רגבה ורשת טורס תיירות.