רפורמת התמרוקים בסכנת ביטול; אלאלוף: "טוחנים מים"

בדיון שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת נמתחה ביקורת על הסחבת של משרד הבריאות בעניין התקנות ■ משרד הבריאות הודיע שהוא ירחיב את רשימת מדינות היבוא, לרבות דרום קוריאה

מוצרי קוסמטיקה/ צילום: שאטרסטוק
מוצרי קוסמטיקה/ צילום: שאטרסטוק

האם רפורמת התמרוקים צפויה להתבטל סופית? דיון נוסף ברפורמת התמרוקים הסתיים בוועדת הבריאות של הכנסת ללא הצבעות וללא הסכמות על סעיפים עיקריים, זאת יותר מחצי שנה לאחר שמשרד הבריאות משך את תקנות הרפורמה על מנת לגבש מחדש את סעיפיה, ועל מנת להגיע להבנות עם משרדי האוצר והכלכלה. בדיון שקיים הבוקר יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) , אשר הוקצבו לו במקור 3 שעות, נעל אותו כעבור שעה וחצי ואמר: "אנחנו טוחנים מים. משרד הבריאות, המבקש לתקן את התקנות, צריך לקחת על עצמו את ההובלה ולהגיע להסכמות עם משרדי האוצר והכלכלה תוך פרק זמן סביר. אם זה לא יקרה, נבטל את הרפורמה".

קודם לכן, כינה מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב , את הרפורמה: "תהליך חקיקה לא מקצועי, שנולד עקום ומתגלגל עקום". עם זאת, הודיע כי משרד הבריאות מוכן לשינויים בכמה מהנושאים שבמחלוקת: "נפעל להרחיב את רשימת המדינות המוכרות לצורך יבוא תמרוקים, בהן דרום קוריאה וטאיוואן. הכל תלוי בנכונותן לשתף איתנו מידע. בנוסף, אנשים שמייצרים מותג פרטי במדינות שונות ומייבאים אותו רק לישראל, יורשו להכניס את המוצר לישראל, אבל יחולו עליהם חובות מלאות כאילו הם מייצרים בישראל והם יידרשו להמציא מסמכים ובדיקות לדרישתנו. לא אתפשר על בריאות הציבור". הדברים נאמרו בין היתר כתגובה לבקשת שגריר דרום קוריאה, יונגוואן צ'וי , שהגיע לדיון, לכלול את דרום קוריאה ברשימת המדינות המוכרות: "כל העולם אוהד את מוצרי הקוסמטיקה של דרום קוריאה ומשתמש בהם. אנחנו היצואנית מספר 4 של תמרוקים בעולם", אמר. רכז תעשייה באגף התקציבים במשרד האוצר, עידו סופר, התייחס לסוגיית המותג הפרטי ואמר כי החמרת האחריות עלולה להכביד וליצור חסם.