דיווח: קמעונאית האופנה ניין ווסט צפויה להכריז על פשיטת רגל

ניין ווסט, שלה 37 חנויות בישראל, צפויה לסכם בקרוב על מכירת זכויות השימוש במותג הדגל שלה לקבוצת Authentic Brands, כך שתוכל להחזיר חלק מחוב בהיקף של כ-1.5 מיליארד דולר ולהפעיל תוכנית הבראה שתאפשר לה לצאת מהליך ההגנה מפני נושיה

חנות ניין ווסט Nine West / שאטרסטוק
חנות ניין ווסט Nine West / שאטרסטוק

קמעונאית האופנה Nine West בדרך להכרזה על פשיטת רגל - כך דיווחה סוכנות רויטרס על-פי מקורות הקרובים לנושא.

ניין ווסט, שלה 37 חנויות בישראל, צפויה לסכם בקרוב על מכירת זכויות השימוש במותג הדגל שלה לקבוצת Authentic Brands, כך שתוכל להחזיר חלק מחוב בהיקף של כ-1.5 מיליארד דולר ולהפעיל תוכנית הבראה שתאפשר לה לצאת מהליך ההגנה מפני נושיה.

בחודש שעבר לא שילמה הרשת את הריבית על אגרות החוב שלה, ולכן החלה תקופה של 30 יום שלאחריה הרשת תוכרז כפושטת רגל אם לא תעמוד בתשלומי הריבית. 

רשתות קמעונאות אופנה רבות בארה"ב מתמודדות עם קשיים רבים, בעת שהצרכנים קונים יותר ויותר אביזרים באינטרנט. בשנה שעברה הכריזו יותר מ-15 רשתות על פשיטת רגל, ביניהן גם המתחרה הגדולה של ניין ווסט, Aerosoles Group. 

גם בארץ נחשפה בחודשים החולפים ביתר שאת המציאות העגומה בתחום הקמעונאי, ובמיוחד בתחום האופנה, כשמספר רשתות מובילות קרסו. הסיבה העיקרית - המעבר של הצרכנים לאינטרנט, תוך ביצוע קנייה מהירה, מכל מקום וכזו הפטורה ממע"מ, מה שפוגע קשות בקניות ברשתות בארץ.

לאחרונה ערכו עובדי ענף האופנה השבתת חירום עקב מצבו הקשה של השוק הנובע ממעבר לקניות באינטרנט, מדמי השכירות הגבוהים בקניונים ועוד. בעקבות המצב הקשה בו נתון ענף האופנה בישראל התארגנה הפגנה המונית של העוסקים בענף הטקסטיל, שמטרתה הייתה לזעוק את הסכנה בה נתונים מאות אלפי עוסקים בענף לאור סכנת פיטורים.