קונים משקפיים? אפליקציה ישראלית תגיד לכם מה המרשם

כלי פיתוח חדש וחינמי המבוסס על סריקה טלפונית יגלה לכם מה המרשם של המשקפיים שלכם • בשלב זה האפליקציה יעילה רק במקרה של מרשמים פשוטים - ולא למשקפי ביפוקל למשל

צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

קונים משקפיים? כלי חדש יגלה לכם בחינם מה המרשם שלכם באמצעות סריקה טלפונית של זוג המשקפיים שכבר ברשותכם, ויחסוך לכם שיחה לאופטומטריסט. הסריקה הטלפונית נעשית באמצעות האפליקציה של חברת GlassesUSA - חברה למכירת משקפי ראייה אונליין, שמשרדיה הראשיים נמצאים בתל-אביב.

את האפליקציה ניתן להוריד דרך הקישור הזה. לאחר התקנת האפליקציה יש לסרוק את קוד ה-QR שמופיע כאן ממסך המחשב. בשלב הבא תידרשו לסרוק את המשקפיים שלכם מספר פעמים ואף לסרוק כרטיס מגנטי כלשהו (לצורכי מדידה, האפליקציה היא חינמית). לאחר שהסריקה מסתיימת, תקבלו את המרשם שלכם, בו תוכלו להשתמש בקניות אונליין בכל מקום, ולא רק באתר GlassesUSA.

עם זאת, צריך לצנן מעט את ההתלהבות: כתבת ממושקפת של "גלובס", שניסתה את האפליקציה, דיווחה כי התהליך מסורבל ומלווה בקשיים טכניים. האפליקציה פועלת במקרה של מרשמים פשוטים, ולא למשקפי ביפוקל למשל.

את חברת GlassesUSA הקימו ב-2009 היזמים דניאל רוטמן, אלדד רוטמן ורועי ימנר. ב-2015 גייסה החברה 12.5 מיליון דולר בהובלת קרן ויולה פרייבט אקוויטי.

האתר מציע גם מדידה וירטואלית של משקפיים לפני רכישה, באמצעות שימוש בתמונה של הלקוח. GlassesUSA היא חברה-בת של חברה ישראלית אחרת - optimax investments.