אורמת עקפה את התחזיות והציגה הכנסות של 184 מיליון דולר

חברת הפיתוח והאנרגיה פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של 2018 ותחזיות להמשך • שעור הרווח הגולמי עמד 39.9% מסך ההכנסות בהשוואה ל-39.2% ברבעון המקביל אשתק

יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר

רפורמת המס של טראמפ סייעה לחברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת   לעמוד בתחזיות הרווח של האנליסטים ברבעון הראשון של השנה. אורמת הכירה בהטבת מס בגובה 20.3 מיליון דולר בגין חוק המס החדש בארה"ב - בנטרול הטבת המס אורמת לא עמדה בתחזיות הרווח של האנליסטים, אך בהכללתה היא עקפה את התחזיות.

בשורת ההכנסות אורמת עקפה את תחזיות האנליסטים - והציגה הכנסות של 184 מיליון דולר, ירידה של 3.1% ביחס לרבעון המקביל, אך גבוה מתחזיות השוק שהיו לכ-177 מיליון דולר. אורמת פעילה בשני מגזרים: מגזר החשמל, הרווחי יותר לחברה, בו היא מחזיקה בבעלות על תחנות כוח שהיא בונה; ומגזר המוצרים, בו היא מקימה תחנות כוח עבור צדדים שלישיים. הכנסות מגזר החשמל צמחו ברבעון ב-14.4% לכ-132 מיליון דולר, בעוד שהכנסות מגזר המוצרים ירדו ב-34.3% ל-48.7 מיליון דולר. אורמת הציגה גם הכנסות "אחרות" מתחום פעילות חדש שלה - אגירת האנרגיה, אליו נכנסה כתוצאה מרכישת חברת וירידיטי בשנה שעברה - ואלו הסתכמו ב-2.9 מיליון דולר (לעומת 0 הכנסות ברבעון המקביל), כשנכון לרבעון הראשון מגזר זה מציג הפסד גולמי. בסך הכול, הרווחיות הגולמית של אורמת ברבעון הייתה 39.9%, עלייה קלה ביחס לרבעון המקביל.

תוצאות הרבעון של אורמת
 תוצאות הרבעון של אורמת

בשורה התחתונה, אורמת רשמה רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך 44.7 מיליון דולר, עלייה של 26.6% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הגיע ל-88 סנט. הרווח הנקי המתואם, בנטרול הטבת המס, הסתכם ב-24.4 מיליון דולר, ירידה של 30.9%, כשהרווח למניה הסתכם ב-48 סנט. תחזיות האנליסטים היו ל-59 סנט למניה.

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ברבעון ל-98.4 מיליון דולר, עלייה של 7.2%.

המניה נחלשה היום במהלך המסחר בבורסה בת"א ב-1.7%, ובניו יורק ובת"א נסחרת אורמת  בשווי של 3 מיליארד דולר.

כצפוי, לאחר שהשלימה לאחרונה את רכישת U.S Geothermal ב-110 מיליון דולר, אורמת מעדכנת את התחזיות השנתיות שלה. החברה מצפה להכנסות של 711-735 מיליון דולר - כך שתרומת החברה הנרכשת תגיע השנה לכ-23 מיליון דולר. הכנסות מגזר החשמל יסתכמו ב-523-533 מיליון דולר, והכנסות מגזר המוצרים יהיו 180-190 מיליון דולר. ה-EBITDA השנתי המתואם יהיה 368-378, עלייה של 13 מיליון דולר ביחס לאמצע טווח התחזית הקודמת.

"רבעון זה היווה אבן דרך עבור אורמת עם סגירת הרכישה של U.S. Geothermal, אשר מרחיבה ומגוונת את הפעילות שלנו בארה"ב ומגדילה את נוכחותנו לתוך איידהו ואורגון, וכן מייצרת לנו הזדמנויות נוספות לבסס את הצבר שלנו לפיתוח עתידי", אמר יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת. "ההטמעה של תוכנית הצמיחה שלנו, בשילוב עם המאמצים להגברת היעילות ושיפור ביצועי המאגרים בתחנות שלנו, ממשיכים לדחוף לביצועים פיננסים חזקים. היו לנו תוצאות שיא במגזר החשמל עם צמיחה של 14.4% בהכנסות ושיפור בשיעור הרווח הגולמי שעמד על 44.5%. ביצועים מצוינים אלו סייעו לנו לקזז את הירידה הצפויה בהכנסות המיוחסת למגזר המוצרים, והגדילו בסיכומו של דבר את ה-EBITDA המתואם לשיא רבעוני".