חברה שמפתחת קסדה לגירוי מגנטי של המוח גייסה 8.8 מ' ד'

הגיוס של חברת BrainQ בוצע בהובלת קרן האנג'לים Ourcrowd ו-Qure Venture • החברה משתמשת בבינה מלאכותית לשם זיהוי דפוסים בגלי המוח של המטופל

חברת BrainQ / צילום: החברה
חברת BrainQ / צילום: החברה

חברת BrainQ, המפתחת מערכת לאבחון הפרעות נוירולוגיות על בסיס ניתוח גלי המוח, גייסה 8.8 מיליון דולר בהובלת קרן האנג'לים Ourcrowd ו-Qure Venture, הקרן הייעודית מבית Ourcrowd לתחום הבריאות הדיגיטלית. סכום זה כולל את גיוס הסיד של החברה מ- Ourcrowd. משקיעים נוספים בסבב הם קרן Norma investments ,IT Farm וכן משקיעים פרטיים, ביניהם עמיר גרוס, שייסד וניהל את חברת הקרדיולוגיה וולטק קרדיו שנמכרה השנה לתאגיד המכשור הרפואי Edwards תמורת עד 990 מיליון דולר.

המוצר של בריין Q משתמש בבינה מלאכותית לשם זיהוי דפוסים בגלי המוח של המטופל (ה- EEG) כדי לאבחן את הפגיעה הספציפית של המטופל ואז לפתח פרוטוקול טיפול מותאם אישית המבוסס על גירוי מגנטי של המוח. הפיתוח הראשון של החברה מיועד לתמיכה בשיקום המוח והעצבים לאחר שבץ או פגיעה בחוט השדרה.

גירוי מגנטי לטיפול במחלות של המוח והנפש הוא היום תחום שנמצא בלב המחקר, כאשר ברור כי פעילות המוח תלויה בהעברה חשמלית של מידע בין העצבים וכי גירוי חשמל, מגנטי או משולב, יכול לשנות את הפעילות הזו. גירוי מגנטי הוא כבר טיפול מאושר לדיכאון, ומשווק בין היתר על ידי חברת בריינסווי הבורסאית, הנסחרת בתל-אביב לפי שווי של 270 מיליון שקל.

עם זאת, הגישה האיבחונית והטיפולים של החברה הם חדשניים בתחומים של טיפול בשבץ ופגיעות חוט שדרה, וחובת ההוכחה שהטיפול רלוונטי ומועיל בתחום הזה היא כרגע על החברה. עד היום ערכה החברה ניסויים בבעלי חיים וניסויים ראשוניים בבני אדם, אשר לדבריה הציגו תוצאו מבטיחות. ברשותה יש מאגר מידע גדול המקשר בין דפוסים ב-EEG, לבין יכולות מוטוריות אצל חולים ובריאים.

לדברי מנכ"ל החברה יותם דרשלר: "אנחנו על סיפו של עידן חדש שבו רפואה מותאמת אישית על בסיס בינה מלאכותית תשמש לטיפול במחלות נוירולוגיות, שאין להן עדיין פתרון".

ד"ר יוסי בהגון, השותף המנהל בקרן קיור אמר כי "הגישה החדשנית של בריין Q לטיפול מותאם אישית מתאימה בדיוק לגישת ההשקעה שלנו, שכם הטכנולוגיה בוודאות מביאה גישה חדשה לשוק עצום שאין בו פתרונות ראויים".

מוריס לסטר, השותף לתחום מכשור רפואי ב-Ourcrowd וחבר דירקטוריון בבריין Q מסר כי "אנחנו מרוצים מכך שבריין Q הייתה מסוגלת לגייס את הסבב הגדול הזה ממשקיעים חזקים כל כך. הם התקדמו משמעותית בשנה שעברה מאז השקעתנו הראשונה בהם".

ת"ז: BrainQ

שנת הקמה: 2011

תחום פעילות: גרוי מוחי לטיפול בשבץ ופגיעות חוט השדרה

מייסדים: ד"ר יותם דרשלר, ד"ר ירון סגל, פרופ' אסתר שוהמי

גיוסי הון עד היום: 8.8 מיליון דולר

משקיעים: קרן Oucrowd , Qure , Norma investments , IT Farm

עוד משהו: החברה היא חלק מתוכנית Google Launchpad Studio בסן פרנסיסקו