נגמר המקום בענן לכל הקבצים? בקרוב תשלמו על זה פחות

גוגל נערכת להשקת One, כלי שירכז את ניהול הקבצים מג'ימייל, דרייב והתמונות • תכפיל את שטח האחסון ללקוחות כבדים, שישלמו 10 דולר בחודש על 2 טרה-בייט • היכן יעמוד השירות החדש בהשוואה למתחרים?

המצב הזה מוכר להרבה מאוד אנשים: הררי תמונות ומסמכים מצטברים במחשב ובנייד כמו שכבות גיאולוגיות, והמקום בכונן הקשיח הולך ואוזל. אז הם פונים לענן - ומגלים שגם שם המקום, מה לעשות, נגמר בסוף. ואז עולה השאלה - מה למחוק? מה להשאיר? ואיך מוצאים זמן לעשות את הניקיון הזה?

ההתלבטות הזו נחסכת ממי שמוכן לשלם קצת לאחד מספקי האחסון בענן הגדולים - גוגל המפעילה את גוגל דרייב, מיקרוסופט עם One Drive, אפל עם iCloud, וגם דרופבוקס. השאלה המתבקשת היא היכן לאחסן? מהם היתרונות הבולטים של כל שירות, ומה העלויות?

גוגל נותנת עוד

שטח האחסון הבסיסי בגוגל דרייב הפופולרי נדיב למדי, ועומד על 17 ג'יגה-בייט. למשתמשים כבדים היא מציעה כיום טרה-בייט ב-10 דולר בחודש, אלא שלאחרונה הודיעה כי השטח יוכפל והמחיר יישאר זהה. במילים אחרות: 2 טרה-בייט ב-10 דולר.

ההוזלה תתבצע במסגרת שירות חדש המכונה Google One, שבין היתר יאפשר לחלק את נפח האחסון בין עד חמישה משתמשים. כל משתמש יקבל שטח פרטי משלו, ובנוסף יהיה אזור משותף לקבצים הנגישים לכולם. שירות זה עשוי להתאים במיוחד למשפחות, ועשוי לחסוך את הצורך ברכישת נפח אחסון לכל משתמש בנפרד. גוגל וואן יציע תמיכה באמצעות נציג צ'ט, שירות שהוצע עד כה ללקוחות עסקיים.

בנוסף, לא כל הקבצים שעולים לשירותי גוגל "נספרים" בשטח האחסון, וחלקם מאוחסנים באופן חינמי לחלוטין. כן נכללים - מיילים וקבצים מצורפים בג'ימייל, תמונות וסרטונים שנשמרים באופן סטנדרטי בגוגל תמונות, והקבצים שנשמרים בגוגל דרייב. לא נכללים - הסרטונים שמעלים המשתמשים ליוטיוב, ותמונות וסרטונים שהמשתמש מאפשר לגוגל להקטין ולכווץ באופן אוטומטי. הקבצים נשמרים בפורמט שגוגל מבטיחה כי שומר על איכותם, ומבחינת המשתמש מדובר כמובן בדרך לחסוך כסף.

דרופבוקס מחדשת

דרופבוקס הייתה חלוצת התחום של סנכרון קבצים מהמחשב לענן, ומתן גישה נוחה ואפשרויות שיתוף מכל מכשיר. החברה, שגם מחזיקה מרכז פיתוח בישראל שעבר לאחרונה לתל אביב , מציעה ממשק נעים ואינטואיטיבי. רבים מהמשתמשים שמלווים את השירות מימיו הראשונים כבר רגילים אליו ושומרים לו אמונים. ואולם, התמחור בדרופבוקס גבוה - 2 ג'יגה-בייט בלבד של אחסון חינמי, ו-10 דולר לחודש לנפח אחסון של טרה-בייט. מעניין לראות אם היא תגיב לצעד של גוגל.

בהשוואה בין השתיים יש לקחת בחשבון גם את השירותים הנלווים. גוגל מציעה במסגרת דרייב תוכנת מעבד תמלילים, גיליונות נתונים ומצגות, המציעים חלופה בסיסית וחינמית לתוכנות אופיס המוכרות של מיקרוסופט. דרופבוקס ערכה לאחרונה השקה רכה לסט כלים הקרוי Paper, המציע גם הוא מעבד תמלילים בסיסי וכן תוכנות לניהול משימות ופרויקטים משותפים קטנים. השירות קיבל תמיכה בעברית לאחר שמפתחים מהסניף התל-אביבי דאגו לכך באחד ההאקתונים של החברה.

ומה עם אפל?

למשתמשי אפל מציעה החברה את שירות iCloud שכולל 5 ג’יגה אחסון בחינם, באמצע הדרך בין דרופבוקס לגוגל. מה שכן, היא מציעה כבר היום 2 טרה-בייט ב-10 דולר בחודש. היתרון המשמעותי ביותר של אייקלאוד הוא, כמובן, ההתממשקות עם שאר מוצרי אפל, והחיסרון הוא היעדר האינטגרציה עם אנדרואיד ואינטגרציה חלקית בלבד עם ווינדוס.

גם OneCloud, שירות הענן של מיקרוסופט, מציע 5 ג'יגה חינם, ובניגוד ל-iCloud פועל בכל סביבות ההפעלה הבולטות: ווינדוס ומק למחשב, אנדרואיד ו-iOS למובייל. מבחינת עלות, התשלום עבור האחסון במיקרוסופט הוא חלק מחבילת אופיס 365, שכוללת את כל השירותים המוכרים של אופיס - וורד, אקסל, פאוור פוינט ואחרים. מיקרוסופט מאפשרת לשדרג את נפח האחסון לטרה-בייט ב-70 דולר לשנה, שהם כ-5.80 דולר לחודש בלבד.

רוצים לדחות את הקץ ולהמשיך להשתמש בשירותי הענן החינמיים? בקרוב נפרסם ב"גלובס" מדריך לניהול חכם וחסכוני של שטח האחסון.