משרד עוה"ד גרוס (GKH) מתמזג עם משרד שנהב ושות'

לאחר השלמתו של המיזוג שצפוי להיכנס לתוקף באופן מיידי, יכלול המשרד החדש כ-170 עורכי דין וצפוי להיכנס לעשירייה הראשונה של משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל

עו"ד איל שנהב / צילךום: סיון פרג'
עו"ד איל שנהב / צילךום: סיון פרג'

משרד שנהב ושות', בראשותו של עו"ד ד"ר איל שנהב, המעסיק כ-20 עורכי דין, מתמזג עם משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', המעסיק כ-150 עורכי דין.

המיזוג, שצפוי להיכנס לתוקף באופן מיידי, ממצב את המשרד החדש, שימנה כ-170 עורכי דין, מתוכם למעלה מ-60 שותפים, בעשירייה הפותחת של משרדי עורכי הדין הגדולים במדינה.

משרד GKH, נחשב כבר כיום לאחד המשרדים הגדולים והמשפיעים בישראל, הנותן ייעוץ משפטי כולל ומייצג לקוחות מובילים מהקהילה העסקית, המקומית והבינלאומית. המשרד מתמחה בתחומים רבים, ובכלל אלה, בין היתר, ניירות ערך, מיזוגים ורכישות (M&A), היי-טק, דיני חברות, בנקאות וביטוח, אנרגיה ועוד.

בין לקוחות המשרד נמנים חמשת הבנקים הגדולים בישראל, חברות ביטוח, קבוצת סבן, GETT, קבוצת IDB, קבוצת נכסים ובניין, דסק"ש, שפיר, קבוצת עזריאלי, חברות בינלאומיות (יאהו, UBS, בנק אוף אמריקה - מריל לינץ', כמצ'יינה) וכן חברות ממשלתיות שונות ובהן רכבת ישראל, מקורות ודואר ישראל.

משרד שנהב ושות', שהוקם לפני כעשור על-ידי עורכי הדין ד"ר איל שנהב, טל דנון ואורן בירן, הוא אחד ממשרדי הבוטיק המובילים בישראל. תחומי העיסוק העיקריים של המשרד הם: היי טק וקרנות השקעה, מסים, מיזוגים ורכישות, פרויקטי תשתית לאומיים ועוד. המשרד נחשב מהמובילים בישראל בכל אחד מתחומי פעילותו. המשרד עובד באופן שוטף עם מספר משרדי עורכי דין מובילים באירופה, אסיה וארה"ב.

בין לקוחות המשרד - שורה של קרנות השקעה והון סיכון ישראליות ובינלאומיות, ובהן, קרן סקויה וכן קרנות בינלאומיות כגון Bessemer, Lightspeed ו-NVP, TLV, סטייט אוף מיינד, מגמה ועוד, תוך שבשנה האחרונה בלבד היה מעורב המשרד בגיוסי הון בהיקף של מאות מיליוני דולרים. לצד אלה מייצג המשרד חברות סטארט-אפ רבות צעירות וותיקות כאחד. בנוסף, מייצג המשרד את משרד האוצר, משרד התחבורה, נתיבי איילון וענבל בפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן. 

הקשר בין שני המשרדים התחיל עוד לפני שנים רבות, עת עבד עו"ד שנהב כסטודנט במשרד גרוס חודק (בשמו אז), והתחזק בשנת 2015 בשעה ייצג משרד גרוס את חברת אמזון, בזמן שזו רכשה את חברת אנפורנה אותה ייצג משרד שנהב.

המיזוג צפוי להרחיב ולחזק את מחלקת ההיי-טק במשרד גרוס, אשר מנתה בטרם המיזוג כ-40 עורכי דין, כאשר במסגרת המיזוג (לכשיאושר) ימונה עו"ד איל שנהב לראש מחלקת ההיי-טק וקרנות השקעה במשרד הממוזג.

שינויים נוספים שיתבצעו במסגרת המיזוג הם מינויים של עורכי הדין אורן בירן וטל דנון שנהב לראש מחלקת המסים וראש מחלקת התשתיות בהתאמה.

שם המשרד החדש יהיה "גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שנהב ושות'", והוא ישוב ככל הנראה לעשירייה הראשונה בדירוג משרדי עורכי הדין בישראל.

עו"ד איל שנהב ציין כי במשך שנים רבות קיבלנו הצעות רבות למיזוג של משרדינו עם משרדים אחרים. כמעט כל אחד מבין עשרת המשרדים הגדולים בישראל פנה אלינו בשלב כזה או אחר. בחרנו להתמזג עם משרד גרוס בשל מקצועיותו וערכיו. במסגרת המיזוג קיימת סינרגיה שמאפשרת להגביר יכולות שקיימות במשרדנו בתחומים שונים ולתת ללקוחותינו סל שירותים מגוון בתחומי ליטיגציה, נדל"ן, שוק הון, דיני עבודה ועוד. הכימיה האישית עם ראשי המשרד היתה שיקול מכריע בהחלטה זו". 

עו"ד דוד חודק, ראש המשרד, ודוד פורר ואיה יופה, השותפים המנהלים במשרד גרוס, ועורכי הדין אסתר קורן וריק מן, יו"ר הוועדה האקזקוטיבית, בירכו על המיזוג ומסרו: "פנינו לצמיחה מהירה, התרחבות לתחום החשוב של תשתיות והובלה משמעותית בתחום ההייטק והמיסוי. אנו מעריכים מאד את שותפי משרד שנהב ועובדיו, ורואים בהצטרפותם תרומה משמעותית ליכולות המשרד ואיכותו". 

"המגמה נמשכת - המשרדים הגדולים ממשיכים לגדול"

המיזוג הצפוי בין משרד גרוס למשרד שנהב מגיע בהמשך למגה מיזוג שהתרחש בשוק עריכת הדין בינואר האחרון, ובו התמזגו משרד עורכי הדין שבלת ושות' עם משרד ראב"ד מגריזו בנקל ושות'. המשרד החדש, מונה כ-210 עורכי דין, מתוכם כ-60 שותפים.

בשנים האחרונות חצו 4 משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל את רף 200 עורכי הדין המועסקים בהם. לצד משרד שבלת, חצו רף זה גם משרד הרצוג-פוקס-נאמן; משרד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות'; ומשרד גולדפרב-זליגמן. מלבד משרד הרצוג-פוקס-נאמן, אשר צמח לאורך השנים מבלי לקיים מיזוגים, שאר המגה-משרדים נולדו בעקבות מגמת המיזוגים ששלטה בשנים האחרונות בשוק ואף מגה-מיזוגים.

מגה-מיזוג אחד, שנחשב בשנת 2011 למיזוג הגדול ביותר בהיסטוריה של ענף עריכת הדין, היה המיזוג בין המשרדים גולדפרב וזליגמן. ואולם, בשנים האחרונות התקיימו לא מעט מיזוגים קטנים יותר, בינוניים, שאף להם הייתה השפעה משמעותית על המשק.

כך, בעקבות שני מהלכי מיזוג משמעותיים שבוצעו בתחילת 2016, נכנס משרד ארדינסט-בן נתן-טולידאנו ושות' לדירוג 20 הגדולים בארץ. המהלכים שהקפיצו את משרד ארדינסט למעלה היו קליטת מחלקת המיזוגים והרכישות לשעבר של משרד צלרמאיר-פילוסוף בראשות עו"ד דוני טולידאנו שהתפרק, וכן מחלקת מימון הפרויקט של תדמור ושות' בראשות פרופ' יובל לוי ושות', במלואה.

בשלהי 2016 ביצע משרד ארדינסט מהלך צמיחה נוסף, כאשר צירף לשורותיו את משרד עורכי הדין קליר-בנימיני ושות', הכולל את שני מייסדי המשרד, עו"ד רענן קליר ועו"ד אלון בנימיני; את עו"ד הגר גורי, שותפה במשרד; וכן 4 עורכי דין שכירים.

גם פירמת מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל שינתה את השוק כאשר קלטה את משרד מיתר-ליקוורניק אל שורותיה, ובהמשך את עו"ד אייל רוזובסקי, מבכירי הליטיגטורים בארץ, יחד עם 20 אנשי מחלקת הליטיגציה של פירמת צלרמאיר-פילוסוף שהתפרקה.

איה יופה ודוד פורר, שותפים מנהלים במשרד גרוס קלינהנדלר, חודק, הלוי גרינברג ושות', מסרו: "אנו בוחנים מעת לעת אפשרויות מיזוג למשרד, בתחומים משיקים לתחומי פעילותינו. במסגרת זו חיזקנו בשנה הקודמת את מחלקת הנדל"ן, והשנה אנחנו מביאים חיזוק משמעותי בתחומי התמחות נוספים. אנחנו מאמינים שצמיחה כזו אפשרית רק עם שותפים שמאמינים כמונו בשאיפה למצוינות ומקצועיות ללא פשרות וגם כאלה איתם יש לנו חיבור אישי טוב וחברי. אנו שמחים ונרגשים לקראת תחילת העבודה המשותפת".