שפיר מגורים ובניין נכנסת לדיור מוגן: זכתה במכרז בנס ציונה

הצעתה של שפיר עמדה על כ-127 מיליון שקל בעבור הקרקע, כאשר לסכום זה מתווספת גם עלות הפיתוח במגרש שעומדת על כ-41.2 מיליון שקל • המגרש משתרע על שטח בן 35 דונם והבנייה תכלול כ-250 יחידות דיור בנות כ-60 מ"ר

תכנית מגורים רשות מקרקעי ישראל בנס ציונה / הדמייה: רשות מקרקעי ישראל
תכנית מגורים רשות מקרקעי ישראל בנס ציונה / הדמייה: רשות מקרקעי ישראל

חברת שפיר מגורים ובניין מקבוצת שפיר הנדסה זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לבניית דיור מוגן, משרדים ומסחר בנס ציונה. הצעתה של שפיר עמדה על כ-127 מיליון שקל בעבור הקרקע, כאשר לסכום זה מתווספת גם עלות הפיתוח במגרש שעומדת על כ-41.2 מיליון שקל. סכום הזכייה גם אינו כולל מע"מ ומס רכישה. למכרז הוגשו שתי הצעות בלבד, כאשר ההצעה השנייה הייתה נמוכה משמעותית מהצעתה של שפיר ועמדה על כ-83.7 מיליון שקל בלבד לקרקע.

המגרש בו זכתה שפיר משתרע על שטח בן 35 דונם בחלקה הצפוני של העיר נס ציונה. הדיור המוגן שיבנה על קרקע יכלול כ-250 יחידות דיור בנות כ-60 מ"ר כל אחת לצד ברכות שחיה, מתקני ספורט וכושר, חוגים, מרפאה, חדר אוכל, לובי וחדרי כנסים ואירועים. עוד על פי המכרז, על הקרקע ניתן לבנות גם בניין משרדים בשטח עיקרי של כעשרת אלפים מ"ר ומתחם ייעודי למסחר שיבנה על בסיס בניין של המשטרה הבריטית שהוקם לפני קום המדינה שיעבור עבודות שימור ופיתוח על ידי החברה.

על פי דיווח החברה, צפי ההשקעה בפרויקט עתיד לעמוד על כ-600 מיליון שקל כולל מרכיב הקרקע. תחילת האכלוס, על פי הערכות החברה, צפוי בעוד כ-4 שנים ותחילת העבודות צפויות לקראת סוף שנת 2019.

המתחם בו זכתה החברה ממוקם בגבול בין נס ציונה לראשון לציון, בחלקה הצפוני של נס ציונה, בסמוך להצטלבות רחובות מרגולין וויצמן, ובסמוך לכביש 431 ולתחנת הרכבת ראשונים בראשון לציון.