בעלי יחידות נופש בקלאב הוטל ליועמ"ש: ערוך בדק-בית דחוף

למעלה מ-2,000 בעלי יחידות נופש פנו ליועמ"ש מנדלבליט במחאה על הימשכות ההליכים בתביעות הייצוגיות נגד קלאב הוטל המתנהלות מאז שנת 2001 • "התחושה היא שהמאבק שלנו אינו רק בקלאב הוטל, אלא עלינו להילחם מול המערכת המשפטית בכדי להוציא אותה מאדישותה הביורוקרטית"

אלפי בעלי יחידות נופש במלונות קלאב הוטל באילת פנו ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה שיעצור את עינוי הדין ואת ההתמשכות הבלתי סבירה לדבריהם של ההליכים המשפטיים נגד חברת קלאב הוטל.

למעלה מ-2,000 בעלי יחידות נופש שהגישו את המכתב מייחסים את הדברים להליכים במסגרות תביעות ייצוגיות נגד קלאב הוטל (ת.א 2560/1 ות.א 2399/03) המתנהלות מזה שנים ארוכות ולמעשה מאז שנת 2001.

דרישת בעלי יחידות הנופש היא לעריכת בדק-בית, "מאחר שהמערכת המשפטית אכזבה ומאכזבת אותנו". במכתב מוסבר כי התובעים לכודים בסיטואציה שבה בחלוף 17 שנים מאז החל ההליך בהגשת תביעה נגד הרשת בטענה לגבייה ביתר, עדיין לא התקבלה הכרעה משפטית בנושא.

טענת התובעים היא כי הם אינם סומכים על התובע הייצוגי, לאור העובדה שבשמם הוא כורת הסכמי פשרה עם קלאב הוטל, הסכמים שלפי הקבוצה לא מיטיבים עמה. 4 הסכמי פשרה שגובשו עד כה נדחו על-ידי בית המשפט, כאשר לאורך כל התקופה ממשיכה קלאב הוטל לגבות דמי חבר מאותם בעלי יחידות, בנושא שהוא כאמור שנוי במחלוקת.

רבים מהתובעים הם אנשים קשישים, חלקם כבר הלכו לעולמם. התביעה אושרה כייצוגית לפני כ-4 שנים.

טענת הקבוצה היא שהמערכת המשפטית לא רק שאינה נרתמה לקידום ההליך, אלא שהיא מתייחסת לשנים החולפות בשוויון-נפש, "כאילו אנחנו מטרד מתמשך". "התחושה היא שהמאבק שלנו אינו רק בקלאב הוטל, אלא עלינו להילחם מול המערכת המשפטית בכדי להוציא אותה מהאדישות הביורוקרטית בה היא מצויה", מציינים התובעים. 

במכתב מפרטים נציגי התובעים את הפרוצדורה של ההליך המשפטי שנמשך זמן שהוא רחוק מגדר הסביר. עוד הם מסבירים כי כעת ההליך תקוע, לאור העובדה שהסכם פשרה חמישי שהוגש לבית המשפט - ושאליו התנגדו בעלי היחידות, המועצה לצרכנות ובא-כוח היועמ"ש - הוביל בפועל לעצירה בהליך, ומאז, כך נטען, לא קרה דבר.

קריאת ארגון בעלי יחידות הנופש יחד עם בעלי היחידות היא לשים קץ להליך משפטי ארוך, אשר לדבריהם גם במדינות עולם שלישי הוא בלתי סביר בעליל.