נציב שירות המדינה: ועדת האיתור דנה במועמדות עפרה ברכה

מועמדותה השנויה במחלוקת של ראש מחלקת רשויות מקומיות במשרד הפנים נידונה בשנית ע"י הוועדה

עפרה ברכה / מתוך פייסבוק
עפרה ברכה / מתוך פייסבוק

ועדת האיתור למינוי נציב/ת שירות המדינה התכנסה אתמול (ג') כדי לדון בשמות המועמדים לתפקיד נציב/ת שירות המדינה ובין השאר במועמדותה של ראש מחלקת רשויות מקומיות במשרד הפנים, עפרה ברכה. ככל הידוע זו הייתה התכנסותה השנייה של הועדה, אחרי שהישיבה הראשונה לפני מספר ימים נועדה להסדיר את ההיבטים הפרוצדורליים של עבודת הוועדה.

בראש הוועדה עומד השופט בדימוס חנן אפרתי, שמונה לתפקיד אחרי שיו"ר הוועדה הקודם פרופ' רון שפירא פרש לפני יותר מחצי שנה. שפירא הסביר את פרישתו בבעיות לוח זמנים, אך ל"גלובס" נודע שהטריד אותו הכיוון של תפירת נציגי הועדה הקודמת כך שיבחרו בעפרה ברכה. בנוסף, נציגי הציבור בהרכב הועדה הקודם, אריה בר ונגה קינן, נפסלו על ידי בג"ץ לאחר שהליך מינויים לוועדה לא עמד בכללים הקבועים בחוק.

כאמור, הועדה בהרכבה החדש, עם נציגי הציבור פרופ' מינה טייכר ופרופ' דב גולדברגר קיימה היום את ישיבתה הראשונה וזימנה מומחים בתחום לדבר בפניהם ובין השאר לדון בכישוריה של עפרה ברכה והתאמתה לתפקיד.

על מועמדותה של ברכה נמתחה ביקורת רבה, בין השאר בשל העובדה שבתה הנה עובדת משרד ראש הממשלה ושהיא נעדרכת כישורים ספציפיים בתחום כח האדם. אולם נראה שמאחר ושמה הוא בין הראשונים שעולים לדיון, יש מי שנחוש במשרד ראש הממשלה להעביר את מינויה.

יצוין שע"ד רפי נץ, מי שהגיש את הבג"ץ הקודם והביא לפיזור הועדה בהרכבה הראשון, פנה פעם שניה לבג"ץ כשהוא טוען שמשרד ראש הממשלה מעורב גם בייעוץ המשפטי לועודה הנוכחית וכי הועדה פועלת מתוך משרד המצוי במשרד ראש הממשלה ושני הפרטים הללו עולים עד כדי הפרת עקרון הפרדת הרשויות במדינה.