תם הסכסוך: מלאנוקס וסטארבורד חתמו על הסכם דירקטורים

עפ"י תנאי ההסכם, דירקטורים בלתי תלויים המומלצים ע"י סטארבורד מונו לדירקטוריון מלאנוקס • סטארבורד תקבל את הזכות למינוי נציג מטעמה לדירקטוריון, זאת במקרה שמלאנוקס לא תעמוד ביעדי ביצוע תפעוליים מסוימים בשנתיים הקרובות • מנכ"ל מלאנוקס איל ולדמן ידבר היום בכנס עושים שוק של "גלובס"

איל ולדמן/ צילום: באדיבות מלאנוקס
איל ולדמן/ צילום: באדיבות מלאנוקס

מלאנוקס  טכנולוגיות, חברה מובילה באספקת פתרונות קישוריות חכמים מקצה לקצה עבור שרתי מרכזי נתונים ומערכות אחסון, הודיעה אמש (ג') כי היא חתמה על הסכם עם סטארבורד והחברות הקשורות לה, ביחס, בין היתר, למבנה והרכב דירקטוריון מלאנוקס.

על פי תנאי ההסכם, ג'ון אולסון וגרג ווטרס, דירקטורים בלתי תלויים המומלצים על ידי סטארבורד, וג'ק לזר, דירקטור בלתי תלוי עליו סוכם במשותף על ידי מלאנוקס וסטארבורד, מונו לדירקטוריון מלאנוקס, באופן מיידי. בהמשך להסכם של היום, דב בהרב, שי כהן וטום ריורדן יעזבו את הדירקטוריון. בנוסף, תום וותרפורד הסכים לכהן כיו"ר ועדת הביקורת עד ל-2 במארס 2019, ובאותו מועד יעזוב את הדירקטוריון.

כמו כן, ההסכם מעניק לסטארבורד את הזכות למנות נציג מטעמה לדירקטוריון אם יעדי ביצוע תפעולים מסוימים לא יושגו במהלך השנה הפיסקאלית 2018 או לתקופה של 12 חודשים אחרונים מסוימים בשנת 2019.

"אנו שמחים שהגענו להסכם זה עם סטארבורד ומקבלים בברכה את הדירקטורים החדשים לדירקטוריון של מלאנוקס", אמר יו"ר הדירקטוריון ארווין פדרמן. "ג'ק, ג'ון וגרג יביאו ניסיון ופרספקטיבות בעלות ערך לדירקטוריון, ואנחנו מצפים לעבוד בשיתוף-פעולה הדוק איתם כדי ליצור ערך נוסף עבור בעלי המניות. יחד עם העבודה המבוצעת על ידי PwC, הדירקטורים החדשים יסייעו להגביר את ההתמקדות הממושכת שלנו לייצור גידול הכנסות מעל גובה השוק עם שיפור משמעותי ברווחיות."

איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, אמר כי "ההודעה היום משקפת את המחויבות המתמשכת שלנו ליצירת ערך לבעלי המניות. מלאנוקס נמצאת בעמדות מובילות בשווקי מפתח רבים בהם אנו פועלים, כולל אינפיניבנד וא'תרנט, ואני מצפה לעבוד יחד עם ג'ק, ג'ון וגרג, יחד עם שאר חברי הדירקטוריון, כדי להבטיח שמלאנוקס תמשיך לגדול על בסיס הביצועים הפיננסיים החזקים שלה. אנו ממשיכים להתמקד באופן מלא בביצוע אסטרטגיית ההשקעה המכוונת שלנו כדי להמשיך ולהשיג מצוינות תפעולית, תוך הסתמכות על המומנטום החזק שלנו וניצול הזדמנויות שוק משמעותיות הנמצאות בפני מלאנוקס".

פיטר פלד, חבר הנהלה בסטארבורד, אמר: "שמחנו לעבוד באופן קונסטרוקטיבי עם הדירקטוריון וצוות ההנהלה כדי להגיע לפתרון זה. מלאנוקס הינה חברה יוצאת דופן עם פוטנציאל גדול לצמיחה עתידית ורווחיות גבוהה משמעותית. אנו בטוחים כי הדירקטוריון החדש יתמוך במנהל תאגידי ופיקוח יעילים, ואנחנו מצפים להמשך של תוצאות משופרות בשורה העליונה והתחתונה."

"אנחנו רוצים להודות לדב, שי, תום וטום על שנות שירותם למלאנוקס", הוסיפו מר פדרמן ומר וולדמן. "החברה והדירקטוריון נהנו במידה רבה מהתובנות, מההדרכה, התמיכה ומהתרומות בעלי הערך שלהם להנהלה ולחברה. הם מילאו תפקיד משמעותי בערך שמלאנוקס ייצרה עבור בעלי המניות, העובדים, הלקוחות והספקים שלנו, ואנו מאחלים להם את הטוב ביותר. אנחנו גם אסירי תודה על כך שתום הסכים לכהן כיו"ר ועדת הביקורת עד מארס הבא, תוך מתן המשכיות כאשר אנו ממשיכים בחיפוש שלנו אחר סמנכ"ל כספים קבוע."

בעקבות התפטרותו של מר ווטפורד, חמישה מעשרת הדירקטורים הממשיכים ימונו החל מראשית שנת 2018. בנוסף, בהתאם להסכם, יכהן אומש פדוול, שהצטרף לדירקטוריון בחודש פברואר 2018, כיו"ר ועדת התגמול, והדירקטוריון מתכנן לבצע שינויים נוספים במבנה, בהרכב ובראשות הוועדות.

במסגרת ההסכם, סטארבורד, אשר מחזיקה בכ- 10.5% מהון המניות המונפק של מלאנוקס, תסיר את רשימת הדירקטורים שלה ותצביע את כל מניותיה בעד כל אחד ממועמדי דירקטוריון מלאנוקס באסיפה השנתית הקרובה של בעלי המניות של החברה ("האסיפה הכללית השנתית") שתתקיים ביום 25 ביולי 2018.

כמו כן, סטארבורד תהיה כפופה להוראות מניעות מקובלות מסוימות לתקופה שתסתיים לפני האסיפה הכללית השנתית של שנת 2019, או אם סטארבורד לא תמנה דירקטורים לבחירה באסיפה הכללית השנתית של שנת 2019, לתקופה שתסתיים לפני האסיפה הכללית השנתית של שנת 2020.