3 כוכבי רשת מאיימים לתבוע את בזק בעקבות קמפיין המונדיאל

כוכבי הרשת סמיון גרפמן, דניס צ'רקוב ויבגני זרובינסקי טוענים כי חברת בזק עשתה שימוש שלא כדין בשמותיהם במסגרת קמפיין הפרסום לנתב Be, בסרטון שבו השתתפה מקהלת הצבא האדום

קמפיין בזק / צילום:מסך
קמפיין בזק / צילום:מסך

כוכבי הרשת סמיון גרפמן, דניס צ'רקוב ויבגני זרובינסקי טוענים כי חברת בזק עשתה שימוש שלא כדין בשמותיהם במסגרת קמפיין הפרסום לנתב Be ("בוקר טוב"), בסרטון שבו השתתפה מקהלת הצבא האדום.

במכתב טרם נקיטת הליכים שנשלח לבזק באמצעות עורך הדין של השלושה, גיא אופיר, הם דורשים להסיר את שמותיהם מפרסומים הקשורים לקמפיין ולפצות אותם כספית.

על-פי המכתב, בחודש מאי השנה פנתה בזק לסוכניהם של השלושה בהצעה שייקחו חלק בקמפיין חדש של בזק לקראת המונדיאל. בזק הציעה להשתמש בשמותיהם של השלושה וכך להגדיל את קהל היעד של הקמפיין, מאחר שלשלושה יש כמות גבוה מאוד של עוקבים. על-פי ההצעה, השלושה אמורים היו לקבל תשלום עבור שמם ויצירת זיקה בינם לבין המוצר של בזק. הקישור אמור היה למתג את השלושה כתומכים במוצר ולסייע בהפצת המסר, שכן עצם תיוגם בפייסבוק מעצים את היקף הפרסום בפייסבוק.

המשא-ומתן בין הצדדים לא עלה יפה, אך בהמשך הופיעו ברשת סרטונים שבהם מקהלת הצבא האדום מברכת את השלושה (לא מדובר בסרטון ששייך לקמפיין, אלא בסרטונים נפרדים). בזק תייגה את השלושה, מהלך שחשף את העוקבים שלהם למסר.

"מאחר שמרשיי לא תיארו לעצמם בחלומות הרעים כי חברה מסחרית בגודלה ובעוצמתה של בזק תפרסם פרסומים כגון אלה ללא קבלת הסכמת סוכניהם, כאשר עלו הפרסומים לאוויר הם היו בטוחים כי המשא-ומתן שבוצע הבשיל להסכם שאושר על-ידי סוכניהם, ועל כן אף הגיבו בחיוב לפרסום, נמנעו מלחסום אותו ובכך סחפו חשיפה רבה נוספת עבור בזק", כותב עורך הדין של השלושה.

לטענתו, בזק פגעה בזכויותיהם והפרה את זכויות היוצרים שלהם.