בנק לאומי יהיה הראשון שיזומן להופיע בפני ועדת כבל

הבנק התבקש להעביר מידע על מספר לווים גדולים, בהם קבוצת פישמן ויצחק תשובה • נעשה ניסיון לתאם זימון ליו"ר ומנכ"לית הבנק להופעה בפני הועדה ל-23 ביולי, אולם מסתמן כי ייקבע מועד אחר

רקפת רוסק עמינח ודוד ברודט / צילום: תמר מצפי
רקפת רוסק עמינח ודוד ברודט / צילום: תמר מצפי

ועדת כבל לבדיקת האשראי ללווים הגדולים במשק החליטה שיו"ר בנק לאומי דוד ברודט ומנכ"לית הבנק רקפת רוסק עמינח יהיו נציגי הבנקים הראשונים שיופיעו בפני הועדה. ל"גלובס" נודע כי נעשתה פנייה אל הבנק לכך שברודט ורוסק עמינח יופיעו בפני הועדה ב-23 ביולי, אולם שניהם לא בארץ באותו תאריך, ובבנק נמצאים בקשר עם הועדה בכדי למצוא מועד חלופי.

הועדה שלחה לבנק מכתב לבנק ובו הוא התבקש למסור מידע על קבוצות פישמן, אפריקה ישראל, אי.די.בי וכן קבוצת דלק וחובותיהם האישיים של בעלי השליטה בחברות: אליעזר פישמן, לב לבייב, נוחי דנקנר ויצחק תשובה.

נזכיר כי בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי בנק דיסקונט קיבל דרישה מהועדה להעביר מסמכים. דיסקונט קיבל מכתב דומה ללאומי, מלבד העובדה שהוא לא התבקש להעביר מידע על קבוצת דלק, ובמקום זאת התבקש להעביר על קבוצת יורוקום, שהייתה בשליטת שאול אלוביץ', ושדיסקונט הוא הנושה הגדול ביותר שלה. בנוסף נעשתה פנייה טלפונים ראשונית לדיסקונט, בניסיון לתאם את הופעת היו"ר יוסי בכר והמנכ"לית לילך אשר טופילסקי בפני הועדה ב-15.7. יחד עם זאת, לאור נסיבות מסוימות הקשורות לדיסקונט, הוחלט בשלב זה לדחות את הופעתם ולהתחיל עם בנק לאומי.