מונדיאל | פודקאסט

פרק 03: אלון ליאני

לא רק לכם: גם ללירן ליאני, שופט הכדורגל הבינלאומי עד לא מזמן, ההפסקות במשחק מפריעות לחוויה • ליאני סיפר לנו כמה הוא מרוויח על משחקים בחו"ל ומדוע העבודה של שופט כדורגל היא הכי קשה שיש • האזינו פרק השלישי בפוקאסט כלכלת הספורט של "גלובס", מדברים על המגרש

מדברים על המגרש, פרק 4 - לירן ליאני
מדברים על המגרש, פרק 4 - לירן ליאני

האם שופטי הכדורגל בכלל רלוונטיים בעידן של שיפוט וידיאו? על רקע המונדיאל ברוסיה ו"מהפכת ה-VAR" ניסינו ב"מדברים על המגרש", פודקאסט כלכלת הספורט של גלובס, לפצח את הסוגיה ביחד עם שופט הכדורגל הבינלאומי, לירן ליאני.

האזינו לפרק:

ליאני הודה בפנינו שאפילו הוא עוד מתקשה לעכל את השינוי העצום שמחולל הווידיאו ואת ההפוגות שהוא גורר במהלך המשחק. ליאני חשף בפנינו עד כמה מורכבת העבודה של שופט כדורגל ("המקצוע הכי קשה שיש"), מהו התגמול לו הוא זוכה עבור כל משחק אליו הוא מוזמן בחו"ל (לא רע בכלל), ומשוכנע שעד היום אין שום קבוצה בישראל שיכולה להאשים אותו בקיפוח ("לא הורדתי אף קבוצה ליגה").

דיברנו קצת על הקילומטראז' שעובר שופט כדורגל בהשוואה לענפי ספורט אחרים, על התגמול של שופטים בינלאומיים ומדוע זו לא עבודה שאפשר לבנות עליה כעבודה יחידה. וכמובן, בנוהל הרגיל - סיימנו בהימור השבועי של הפודקאסט על הזוכה במונדיאל, המקום היחיד שבו מותר לשנות עמדה ונבחרת בכל שבוע.

בפרק הראשון דיברנו עם רונן דורפן על המשמעות הכלכלית של המשחקים על איך ייתכן שבזמן שההכנסות של פיפ"א מהמונדיאל הולכות וצומחות הרווח הנקי שנותר מהן הולך וקטן, ומי הם הגורמים שבסופו של יום נהנים מהפקת הענק הזו.

בפרק השני דיברנו עם שלומי ברזל, דובר התאחדות הכדורגל, על למה ישראל לא תעלה למונדיאל בשנים הקרובות.