זהו הסדר ניגוד העניינים של מלך זילברשלג בדובר צה"ל

זילברשלג התגייס באפריל ליחידת דובר צה"ל, בהליך שעורר תהיות על רקע העובדה שבמקביל הוא ימשיך לעבוד בתאגיד השידור • לפי הסדר ניגוד העניינים שעליו חתם מול צה"ל, הוא יצטרך לקבל אישור עקרוני מראש מחלקת תקשורת בדו"צ לגבי כל נושא שבו יבחר לטפל במהלך עבודתו בתאגיד

אלימלך (מלך) זילברשלג, שהחל לשרת לאחרונה בדובר צה"ל, יצטרך לקבל אישור עקרוני מראש מחלקת תקשורת ביחידה לגבי כל נושא שבו יבחר לטפל במהלך עבודתו במקביל בתאגיד השידור - כך עולה מהסדר ניגוד העניינים שעליו חתם מול צה"ל.

זילברשלג התגייס באפריל ליחידת דובר צה"ל, בהליך שעורר תהיות על רקע העובדה שבמקביל הוא ימשיך לעבוד (ב-40% משרה) בכלי תקשורת מרכזי, תאגיד השידור הציבורי "כאן", שדובר צה"ל מקיים מולו קשרי עבודה שוטפים. כדי להסדיר את המהלך חתם זילברשלג על הסדר ניגוד עניינים מול דובר צה"ל (ולאחרונה גם מול התאגיד), שהועבר לידי עמותת "הצלחה", בעקבות בקשת חופש מידע שהוגשה על-ידה.

על-פי ההסדר, זילברשלג ישמש מש"ק דוברות בענף הפקה ומדיה בחטיבת דובר צה"ל ו"יהיה אמון על הפקת תכנים ותוצרים ויזואליים" שיופצו "באינטרנט ובאמצעים נוספים". בהסדר מתחייב זילברשלג כי במסגרת המשך עבודתו בתאגיד הוא לא יעסוק "בנושאים צבאיים או נושאים שהובאו לידיעתי עקב שירותי הצבאי"; "בנושאים מפלגתיים או מדיניים"; "בנושאים השנויים במחלוקת ציבורית"; "בנושאים העלולים לפגוע בשמו הטוב של צה"ל" ועוד.

למעשה, עבודתו של זילברשלג בתאגיד אמורה להיות מוגבלת ל"נושאי פנאי ותרבות" ולהנחיית טקסים ואירועים, זאת "בכפוף לקבל אישור מראש מרמ"ח תקשורת". האישור, כך מובהר, "לא יידרש לכל פרטי הפעילות המתוכננת, כי אם לעצם העיסוק בנושא".

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של "הצלחה", מתח היום ביקורת על ההסדר החריג, מכמה היבטים. לדבריו, "קשה שלא לראות בעבודתו של זילברשלג בתאגיד כמעשה עיתונאי, וככל שאצל הציבור ייווצר בלבול בין דמותו של מלך במסגרת עבודתו בתאגיד לבין המשימות שהוא מבצע בדובר צה"ל, הרי ששום הסדר ניגוד עניינים לא יוכל לפתור זאת".

היבט נוסף שעליו מצביע עו"ד מן נוגע לעניין ה"פגיעה בשוויון". "לא רבים החיילים המקבלים היתר עבודה במקביל לשירות שלהם, ודאי שלא בגופים כמו תאגיד השידור הישראלי", הוא אומר. "במה שונה זילברשלג מחיילים המשרתים לצידו בדובר צה"ל, שלהם לא מתאפשר לעסוק במקביל בעיסוק נוסף, ודאי שלא בכזה בעל מאפיינים תקשורתיים ברורים?".

מדובר צה"ל נמסר: "לפי המדיניות הנהוגה בצה״ל, בקשות של חיילים להיתר עבודה פרטית מחוץ לשעות הפעילות הצבאית יאושרו בהתאם להחלטת מפקד היחידה. היתר העבודה הקיים ניתן לזילברשלג בהתאם למדיניות זו".