התפטרות | בלעדי

יו"ר ועדת הביקורת של לשכת שמאי מקרקעין התפטר מתפקידו

יגאל אברמוב התפטר מתפקידו לאחר שלטענתו לא נעשה דיון ענייני בדוח ועדת הביקורת • בין אברמוב ובין יו"ר הלשכה חיים מסילתי התגלו בעבר חיכוכים

חיים מסילתי / צילום: אילל יצהר
חיים מסילתי / צילום: אילל יצהר

יו"ר ועדת הביקורת של לשכת שמאי מקרקעין, יגאל אברהמוב, התפטר מתפקידו לאחר שלטענתו לא נעשה דיון ענייני בדוח ועדת הביקורת. זאת לאחר שהדיון בממצאי טיוטת הדוח, נקבע למועד מאוחר משקובע תקנון הלשכה. לדברי גורמים בלשכה, דחיית הדיון בממצאי הדוח נעשתה על מנת שלא יחשפו ממצאים בעייתיים בניהול הלשכה. 

בניגוד לתקנון הלשכה, לא נמסר עדיין דוח ועדת הביקורת ל-2017, שהיה צריך להימסר לאסיפה הכללית לפני כשלושה חודשים, יחד עם דוח כספי מאושר. עדיין לא ברור אם יימסר דוח סופי באסיפה הכללית הקרובה של הלשכה, האמורה להתקיים ב-30.7, משום שעדיין לא נערך דיון בטיוטת הדוח בוועד המרכזי של הלשכה.

לצד בחירתו של חיים מסילתי ליו"ר לשכת שמאי מקרקעין במרץ 2017, נבחר לתפקיד יו"ר ועדת הביקורת רחמים שרם. לאחר טענות רבות על תפקוד הוועדה התפטר שרם מתפקידו בנובמבר 2017 ואמר לאחר ממכריו כי הוא "מעדיף לא להיות מעורב בקן הצרעות הזה".

לפי כללי הלשכה, בעקבות ההתפטרות יש למנות לתפקיד את מי שקיבל את מספר הקולות השני באסיפה הכללית. לאור זאת התמנה יגאל אברהמוב ליו"ר ועדת הביקורת, והודיע על כוונתו לטפל בסוגיות שלא נערך בהן דיון ממועד הבחירות הכלליות בלשכה. ימים אחדים אחרי בחירתו של אברהמוב הוגשה נגדו לבית הדין של הלשכה תלונה על ידי השמאי הרצל מימון, מתומכי מסילתי, שהתלונן על עניינים שנגעו לקדנציה קודמת של אברהמוב כיו"ר ועדת הביקורת.

יו"ר בית הדין של הלשכה, אלי כהן, מתומכי מסילתי, המליץ ליו"ר מסילתי לא לאשר את המינוי של אברהמוב עד לאחר הדיון בתלונה. מסילתי הסכים ומינה במקום אברהמוב ליו"ר ועדת הביקורת את דגנית גולני יצחקי, שקיבלה באסיפה הכללית מספר קולות פחות מאברהמוב.

לפני שבועות אחדים זוכה יגאל אברהמוב בבית הדין של הלשכה מהתלונה שהוגשה נגדו, והוא חזר לתפקידו כיו"ר ועדת הביקורת. אברהמוב הודיע לוועד המרכזי של הלשכה, כי בכוונתו לקיים דיון על אופן השימוש בכספי העודף התקציבי, ועל נסיבות לא תקינות של התקשרויות כספיות של הלשכה. הלשכה צריכה לחתום על דוח הביקורת ועל המאזן הכספי השנתי עד לתאריך 30 ביוני, אולם כשנודע לאברהמוב שלא נערך בוועד המרכזי דיון רציני, הוא הודיע על התפטרותו, ושוב התמנתה במקומו דגנית גולני יצחקי.

אברהמוב מסר בתגובה כי: "מחד קיימת דרישה לפרסם את דוח ועדת הביקורת ומאזן הלשכה ולחתום עליו עד 30.6.18 כנדרש מהעמותה על פי דין, ומאידך קבע יו"ר לשכת השמאים את הדיון על הטיוטה שהגישה ועדת הביקורת ליום 2.7.18, דהיינו לאחר המועד הנדרש לאישור הדוח הכספי על ידי ועדת הביקורת. משלא התקיים דיון ענייני על ממצאי ועדת הביקורת בפני חברי הוועד טרם פרסום המאזן והדו"ח השנתי, הגעתי למסקנה שאין באפשרותי לחתום על דוח ועדת הביקורת ולכן החלטתי להגיש את התפטרותי".

מלשכת השמאים נמסר בתגובה כי "לשכת שמאי מקרקעין פעלה ופועלת על פי תקנון העמותה. ועדת הביקורת העבירה טיוטת דוח ביקורת לוועד הלשכה במועד והוועד מסר תגובתו לדוח זה תוך שבוע ימים, הכל על פי הזמנים הקבועים בתקנון. התפטרותו של מר אברהמוב תמוהה בייחוד נוכח העובדה שהאסיפה הכללית בה צפוי להינתן האישור הסופי לדוח הביקורת צפויה להתקיים ב-30.7 (ולא ב-30.6), זאת על פי בקשתו מר אברהמוב עצמו. ככל שלמר אברהמוב קיימת טענה כזו או אחרת, מצופה היה שכיו"ר ועדת ביקורת יפעל לתיקון הדברים במקום לשלוח מכתב התפטרות נטול כל נימוק".