אינטל מכחישה: אפל תשתמש במודמים שלה באייפון ב-2020

על רקע גל דיווחים מהימים האחרונים, הודיעה ענקית השבבים כי "מפת הדרכים לשנתיים הקרובות בכל הנוגע לפתרונות דור חמישי לא השתנתה"

אינטל / צילום: שאטרסטוק
אינטל / צילום: שאטרסטוק

אינטל מכחישה דיווחים שלפיהם אפל תפסיק להשתמש במודם הסלולרי שלה בדגמי האייפון שייצאו בעוד שנתיים, ב-2020.

ענקית השבבים, המספקת כיום את המודמים לטלפונים של אפל, אמורה להציע במודם זה תמיכה בדור החמישי. ואולם, שמועות שפשטו בתעשייה בימים האחרונים גרסו כי אפל החליטה להפסיק לעבוד עם אינטל, ועשויה לשלב במקום זאת בדגמי 2020 את המודמים שמפתחת היצרנית הטייוואנית MediaTek. הערכה זו פורסמה בין היתר בבלומברג, בהתבסס על מאמר של האנליסט גאס ריצ'רד, וכן פורסמו דיווחים שלפיהם אפל לא תכלול במכשירים רכיבים מתוצרת אינטל המאפשרים קישוריות WiFi ובלוטות'.

אינטל התעלמה מפרסומים אלה עד סוף השבוע הנוכחי, אך אתמול אמר (ו') דובר מטעם החברה לאתר VentureBeat כי "ההסכמים עם לקוחותינו ומפת הדרכים שלנו בכל הנוגע לפתרונות הדור החמישי, לתקופה שבין 2018 ל-2020, לא השתנו". הדובר לא התייחס לעתידם של רכיבי תקשורת אחרים מבית אינטל. אפל עצמה, כמנהגה, לא הגיבה לדיווחים.

פרסומים אחרים גורסים שבשנה הבאה יצרנית האייפון דווקא תגביר את תלותה באינטל - ותשתמש רק במודמים שלה במכשיריה, ולא במודמים מתוצרת קוואלקום. בחודש אפריל ספגה אינטל מכה משמעותית מאפל, כשזו הודיעה שתעבור לשבבים בעיצוב שלה עצמה במחשבי המק החל מ-2020.