ישי דוידי | בלעדי

פימי רכשה מחגי שלום את הקומה ה-40 במגדלי אלון

חברת הארגז של חגי שלום מכרה את הקרקע לבניית מגדלי המשרדים ב-2011 תמורת 240 מיליון שקל, והותירה בבעלותה את הקומה שנמכרה כעת לקרן ההשקעות המובילה בישראל

מגדלי אלון בתל-אביב / צילום: אמיר מאירי
מגדלי אלון בתל-אביב / צילום: אמיר מאירי

קרן ההשקעות פימי שמוביל ישי דוידי רכשה לאחרונה את הקומה ה-40 והעליונה במגדלי אלון 2 בתל-אביב מידי חברת "הארגז" של חגי שלום, תמורת כ-21 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". שטח הקומה כ-1,100 מ"ר, והמחיר בעסקה עמד על 19 אלף שקל למ"ר ברמת מעטפת. בתוספת 15 מקומות החניה שתקבל הקרן והשקעה בבניית המשרדים, צפויה עלות הרכישה לעמוד על 25 מיליון שקל לפחות.

נכון להיום שוכרת פימי, קרן הפרייבט אקוויטי המובילה והמצליחה בישראל, שטח של כ-800 מ"ר בקומה ה-40 של מגדל אלקטרה, הסמוך למגדלי אלון שאליהם תעבור. במשרדים החדשים, שאליהם צפויה הקרן לעבור בתחילת 2019, יעבדו כ-30 איש, ולדברי גורמים בשוק הותאם גודלם של המשרדים שרכשה לצמיחה בפעילותן של הקרן ושל חברות הפרוטפוליו שלה.

פרויקט מגדלי אלון כולל שני מגדלי משרדים בני 40 קומות ברחוב יגאל אלון בתל-אביב, מעל ציר האיילון ובסמוך לתחנת רכבת השלום. את הפרויקט יזמה קבוצת בסר שבבעלות נחשון קיויתי, שמימשה בשנת 2011 אופציה לרכישת הקרקע שבה פעל בעבר מפעל "הארגז". תמורת הקרקע, בשטח של 20 דונם, שילמה קבוצת הרכישה שארגנה בסר סכום של 240 מיליון שקל ל"הארגז", בעסקה שהותירה בידי המוכרת גם את הקומה שנמכרה כעת.

עבור חגי שלום, בעלי הארגז, מדובר היה באקזיט חלומי, שכן בינואר 2000, 10 שנים קודם למכירת הקרקע, הוא רכש את הארגז בהשקעה קטנה של מיליוני שקלים ספורים. את החברה התעשייתית שהייתה בבעלות ההסתדרות ונקלעה לקשיים רכש שלום בסיועו של יצחק תשובה. "הבנקים אמרו לי שצריך להשקיע בחברה 100 מיליון שקל, ולא היה לי גרוש. תשובה, שהציע לי קודם לכן להיות יו"ר דלק, העמיד ערבות של 50 מיליון שקל, והבנקים עוד 50 מיליון", שחזר שלום לפני מספר שנים.

שלום, אגב, ביצע בהמשך עסקה מוצלחת נוספת, כשרכש את רשת המזון טיב טעם, שנקלעה לקשיים, הבריא אותה - והיא נסחרת כיום בשווי של יותר מ-260 מיליון שקל. 

קרן פימי נוסדה בשנת 1996, והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל, עם נכסים מנוהלים של כ-5 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-87 חברות ומימשה כ-57 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ- 4.5 מיליארד דולר.

בחברות שבהן משקיעה הקרן מועסקים כיום למעלה מ-27 אלף עובדים. הקרן השקיעה עד היום במגוון תחומים רחב, הכולל את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים. הקרן איננה משקיעה בנדל"ן ובחברות בתחום הפיננסים.