חרף ההודעה על הפסקת אש: ירי פצמ"רים לעבר עוטף עזה

(עדכונים שוטפים): יום של ירי לעבר יישובי הדרום ותקיפות ברצועת עזה הסתיים עם הסכמה של ארגון חמאס והג'יהאד האסלאמי להפסקת אש, אך השקט עדיין לא שב לאזור: אזעקות נשמעו באשכול, וצה"ל תקף ברצועה • גורם ביטחוני בישראל: "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה שלנו"

ההפגנות בגבול הרצועה / רויטרס
ההפגנות בגבול הרצועה / רויטרס

חמאס והג'יהאד האסלאמי טענו אמש כי הגיעו להבנות על הפסקת אש מול ישראל ויחדלו מהירי, אך למרות זאת הלילה (א') אזעקות נשמעו ברחבי עוטף עזה, ו צה"ל תקף בתגובה ברצועה. יותר מ-180 רקטות שוגרו ביממה האחרונה מרצועת עזה לעבר ישראל, לאחר יום של אזעקות בעוטף עזה.

בשדרות נפצעו ארבעה בני משפחה מנפילת רקטה סמוך לבית, ורקטה נוספת התפוצצה סמוך לבית כנסת. ברצועת עזה מתו שני נערים בהתקפת צה"ל על בניין רב קומות, שמתחתיו נחפרה מנהרה, כשצה"ל תקף בנוסף עשרות מטרות נוספות של ארגון חמאס ברצועה. אמש דווח על ניסיון מצרי להביא לרגיעה באזור שבשיאו ארגוני הטרור פרסמו הודעה על רגיעה. גורם ביטחוני בכיר בישראל התייחס לדיווחים ואמר כי "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה שלנו".

תושבי עוטף עזה רצים לממד בעת אזעקת צבע אדום / רויטרס
 תושבי עוטף עזה רצים לממד בעת אזעקת צבע אדום / רויטרס

עדכונים שוטפים:

01:33 - אזעקת צבע אדום נשמעה ברחבי המועצה האזורית שער הנגב. בוצעו שני שיגורים, סוללת כיפת ברזל יירטה שיגור אחד

00:34 - הודיע כי זוהו שני שיגורים של פצמ"רים משטח רצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול, ובעקבות זאת - צה"ל תקף את מתקן השיגור.

00:20 - ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, קורא לרה"מ ולקבינט הביטחוני לדחות כל יוזמה להפסקת אש עם חמאס שלא תכלול עצירה של טרור העפיפונים ובלוני התבערה וההפגנות על הגדר. "היממה האחרונה ביישובי העוטף הייתה מן הקשות שידענו מאז צוק איתן. תושבי שדות נגב, המגלים חוזק מופלא ועומדים באופן מעורר התפעלות במתח הביטחוני, ייתנו גיבוי לממשלה ולצהל לכל צעד צבאי שיידרש כדי להביא לידי עצירה מוחלטת של הטרור מעזה".

00:11 - אחרי שעתיים של שקט - אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול.

23:49 - שר החינוך נפתלי בנט בטוויטר: "הנוסחה לפיה לאחר חודשיים של שריפות ומאות רקטות על תושבי עוטף עזה, חמאס מכתיב לנו את הפסקת האש היא שגיאה חמורה. הבהרתי לפני חודשיים: הבלגה מולידה הסלמה. ‏מי שמבליג על הפרת ריבונותנו ונמנע מפעולה יסודית, גוזר עלינו מלחמת התשה מתמשכת. ‏יש להורות לצה"ל לפעול בעוצמה, בתחכום וביסודיות".

23:40 - ראשי הרשויות בעוטף עזה זועמים על תגובת הממשלה על ההסלמה: "צריכים היו להעלות מדרגה". בהערכת מצב שהתקיימה בשדרות הביע ראש העיר אלון דוידי את מחאתו מול מפקד אוגדת עזה יהודה פוקס, וצעק כי "מצב כזה הוא לא נסבל, לא ייתכן שהתגובה של צה"ל תהיה כזאת". גם בקרב תושבי עוטף עזה נמתחה ביקורת, כשאחד התושבים אמר: "זאת בדיחה. 200 רקטות, וחמאס לא קיבל מכה".

23:33 - המועצה האזורית חוף אשקלון מודיעה כי חוף זיקים יישאר סגור, זאת לאחר תדרוך עם מפקד האוגדה. במועצה יקיימו הערכת מצב נוספת ב-06:00 בבוקר.

22:55 - גורם ביטחוני בכיר, בהמשך לדיווחים על הפסקת אש: "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה שלנו".

22:34 - דובר הג'יהאד האיסלמי לסוכנות הידיעות אנאדול: מכריזים על הפסקת אש עם ישראל. גם מקורות בחמאס אישרו כי בתיווך מצרי הושגה הסכמה על הפסקת הירי.

2:22 - יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי בעוטף עזה: "מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זו תוצאה של חידלון של ארבע שנים שהקבינט לא מקבל החלטות. ראש ממשלה שעסוק בלכסת"ח בישיבות קבינט שאין מאחוריהן דבר: לא מפעילים מנופים מדיניים, לא מנופים כלכליים, לא מנופים אסטרטגיים - פשוט לא עושים שום דבר".

22:21 - ח"כ ציפי לבני: "נתניהו נהגשל בהגנה על תושבי עוטף עזה ומול חמאס. במקום היגררות והבלגה נדרשת יוזמה משולבת צבאית ומדינית שתתן פתרון לטווח ארוך. במקום ממשלת אלתורים ויחסי ציבור, ממשלה אחראית ויוזמת".

22:10 - תושב שדרות שביתו נפגע מרקטה: "ישבנו בסלון, פתאום כל הזכוכית של הסלון עפה עלינו. הכול התפוצץ, כל הבית היה עשן וזכוכיות עפו. התחילו צעקות וטירוף, ותוך דקות השכנים התקשרו למגן דוד אדום. קיבלתי רסיסים בפנים וברגליים, אשתי והילדות שלי גם פה. כל הבית הלך, הסלון הלך, הטלוויזיות התפוצצו, האקווריום התפוצץ. לא יודע מה קורה עם הבנות, החבר'ה פה אמרו לי שהן בסדר. מזלה של אשתי שהיא הייתה במטבח כשזה קרה".

21:44 - הנשיא ראובן ריבלין פנה לתושבי עוטף עזה: "גם השבת היינו איתכם. מתכווצים בכל צבע אדום, מחזקים את ידי כוחותינו בשובם מכל גיחה. אלה ימים לא קלים, ואנו לא נאפשר להם להפוך שגרה. העמידה האיתנה שלכם, הכוחות המופלאים שלכם, הם השראה עבור כולנו. גם בשעה שהצופרים רועמים והקרקע בוערת, אתם ממשיכים לחרוש, לעבד, להלך בשבילי חבל הארץ האהוב בו אתם גרים.
אנו נמשיך ונכה במבקשי רעתנו ולא נשקוט עד אשר ישוב השקט לדרום. תודתנו מסורה לכוחות צה"ל כולם ולכוחות הכיבוי וההצלה אשר גם בשעה זו עומדים על המשמר.
אתם חומת המגן של כולנו".

21:39 - דיווחים פלסטיניים על תקיפה שמבצע צה"ל בשכונת שג'אעיה שבעיר עזה.

21:37 - דובר צה"ל: מהשעה 15:00 זוהו כ-100 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל בהובלת ארגון הטרור חמאס, כ-20 מהם יורטו על-ידי כיפת ברזל, וכ-73 נפלו בשטחים פתוחים.

21:04 - אזעקות נשמעו ביישובים במועצה האזורית אשכול.

20:58 - אזעקות נשמעו ביישובים במועצה האזורית שער הנגב.

20:44 - בשל האירועים נדחהץ הופעתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון שתוכננה למחר .

20:39 - המועצה האזורית אשכול: בסיום הערכת מצב עם הצבא, אנו נערכים להמשך המתיחות ולכן ממשיכות הגבלות פיקוד העורך על התכנסויות במרחב האזרחי: עד מאה איש במרחב פתוח, עד 500 איש במרחב סגור. יש לשמור על עירנות ובמידה שנשמעת אזעקת צבע אדום, להישמע להנחיות ההתגוננות: כניסה למרחב מוגן על פי זמן ההתראה ושהייה בו במשך 10 דקות.

20:21 - משרד הבריאות הפלסטיני: 25 נפצעו בתקיפת הבניין ברצועה.

19:59 - אזעקה נשמעה בנתיבות ויישובים באזור.

19:53 - הערכות ביטחוניות: חמאס רוצה להפסיק את האש, אך לא בטוח שהארגונים האחרים, בעיקר הג'יהאד האסלאמי, ירצו ללכת איתו. המסרים מישראל כללו אזהרות לגבי המשך שיגור עפיפונים ואיום כי אם לא יפסיקו ייאלץ צה"ל להמשיך בתקיפות.

19:52 - ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נרחיב את התגובה ככל שיידרוש. אם חמאס לא יבין את המסר היום - הוא יבין את זה מחר".

19:50 - מאז הלילה בוצעו יותר ממאה שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

19:48 - דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס לוואלה! NEWS: "הפעולה היום ברצועת עזה חריגה בכמות, איכות ובתזמון שלה. פגענו בשתי מנהרות ובתשתיות. באמצע היום מחקנו את מפקדת גדוד בית להייה, פגענו במגדל באמצע מחנה הפליטים שאטי כמו במבצע צוק איתן".

19:29 - ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים התייעצויות שוטפות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון. גורם מדיני: "הוחלט על פעילות תקיפה מול התוקפנות מעזה. ישראל תגביר את העוצמה ככל שיידרש. הנחתנו על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן".

19:07 - דיירים המתגוררים בסמוך לבית בו נפלה רקטה: "היה פיצוץ חזק, יצאנו מהממ"ד וראינו את הבית - הכול עף".

18:54 - עיריית שדרות: בדקות האחרונות התפוצצו שתי רקטות קסאם בעיר.

18:54 - עיריית שדרות: בדקות האחרונות התפוצצו שתי רקטות קסאם בעיר.

18:52 - תושב שדרות על הרקטה שנחתה ליד בית כנסת: "היה צבע אדום ולאחר מכן פיצוץ חזק מאוד. כל השכונה רעדה".

18:52 - תושב שדרות על הרקטה שנחתה ליד בית כנסת: "היה צבע אדום ולאחר מכן פיצוץ חזק מאוד. כל השכונה רעדה".

18:51 - משרד הבריאות הפלסטיני: שני נערים נהרגו בתקיפת צה"ל בבניין במחנה הפליטים שאטי.

18:46 - שלושה בני אדם נפצעו מרסיסים בשדרות מנפילת רקטה, ומצבם קל עד בינוני. בין הפצועים

18:31 - דיווח פלסטיני על נערים שנפצעו בתקיפה נרחבת על בית ברצועת עזה

18:29 - רקטה נפלה סמוך לבית כנסת בשדרות; אין נפגעים

18:22- אזעקות רבות ברחבי הנגב המערבי; לראשונה היום נשמעה אזעקה גם באשקלון.

חיילי צה"ל סמוך למקום נפילת רקטה בעוטף עזה סמוך לקיבוץ / רויטרס
 חיילי צה"ל סמוך למקום נפילת רקטה בעוטף עזה סמוך לקיבוץ / רויטרס

18:18 - אזעקה נוספת נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

18:15 - אזעקה נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

18:13 - חיל האוויר תוקף יעד נוסף ברצועת עזה.

18:07 - דיווח פלסטיני: שלושה פצועים קשה מתקיפות צה"ל פונו לבית החולים.

חייל צה"ל מחזיק רסיסי רקטה שנפלה בעוטף עזה / רויטרס
 חייל צה"ל מחזיק רסיסי רקטה שנפלה בעוטף עזה / רויטרס

18:00 - קצין בכיר בחיל האוויר: "ביממה האחרונה היו 90 אירועי שיגורי תלול-מסלול ו-20 יירוטים. חמאס משגר למרחב הקרוב, אבל זו לא נקודת ביטוח להמשך". לדבריו, "אל מול רצועת עזה מערך הגנה האווירית נמצא בהיערכות הרחבה ביותר שלו מאז צוק איתן. אנחנו ערוכים למצב שירחיק את הירי, וחמאס יצטער על זה אם יבחר בכך. תהיה תגובה גדולה יותר".

17:53 - אזעקה במועצה האזורית אשכול.

17:52 - הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים לפני זמן קצר הערכת מצב באוגדת עזה בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדת עזה תא"ל יהודה פוקס ומפקדים נוספים.

17:26 - צה"ל: לא בוצע ירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל בגבול הרצועה

17:02 - אזעקת "צבע אדום" נשמעה בכמה יישובים במועצה האזורית אשכול.

16:57 - גורם דיפלומטי: שליח האום ניקולאי מלדנוב נמצא מאז שעות הבוקר במגעים עם ישראל ומצרים בניסיון להביא להרגעה ברצועה.

16:51 - אבי גבאי: "ארבע שנים עברו מאז צוק איתן, ולא עשו כלום. נתניהו לא קיבל החלטות. הקבינט מתכנס ודן בעזה, אבל לא קיבלו החלטות. לא הופעלו מנופיים מדיניים".

עזה לאחר תקיפת חיל האוויר / רויטרס
 עזה לאחר תקיפת חיל האוויר / רויטרס

16:29 - הפלגים הפלסטיניים צפויים לפרסם בקרוב כרוז משותף, בצל דיווחים על החלטתם להפסיק את הירי לעבר ישראל בעקבות לחצים חיצוניים.

16:27 - אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית שער הנגב.

16:16 - הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר בצהריים לדיון מיוחד על ההסלמה בגבול.

16:06 - צה"ל: תקפנו חוליית ירי ומשגר פצצות מרגמה בצפון הרצועה, עשר רקטות יורטו מאז הבוקר.

16:05 - אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובים במועצה האזורית אשכול.

15:56 - שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מקבלים מאז אתמול עדכונים טלפוניים על המתרחש בגבול רצועת עזה. בשלב זה לא זומנה ישיבת קבינט מיוחדת לאור המצב (טל שלו).

15:42 - דיווח לא מאומת על נפילת על בית באל-קרארה שבדרום הרצועה. על פי דיווחים, כמה בני אדם נפצעו.

15:52 - ירי נ"ט בוצע לעבר כוח צה"ל בדרום הרצועה. אין נפגעים.

ההפגנות בגבול הרצועה / רויטרס
 ההפגנות בגבול הרצועה / רויטרס

15:41 - שורת אזעקות ביישובים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב.

15:29 - מאז שעות הלילה, 60 רקטות נורו לעבר ישראל.

15:21 - דובר חמאס עבד אלטיף אל-קאנוע: "ההסלמה הישראלית לא תשנה את המשוואה, ולא תקבע מציאות חדשה, או תעצור את תהלוכות השיבה".

15:16 - אזעקות נשמעו בזיקים, כרמיה ומועצת אשכול.

15:13 - פלסטיני נפצע באורח בינוני מהתקפות צה"ל במזרח העיר עזה.

15:09 - אזעקות צבע אדום בכפר עזה ובסעד.

14:54 - אזעקות "צבע אדום" נשמעו בשער הנגב.

14:52 - נזק נגרם למתקנים בלול ביישוב במועצה האזורית אשכול בעקבות נפילת רקטות. לא נפגעו אנשים או בעלי חיים במקום.

14:42 - ארגון הג'יהאד האסלאמי מוסר כי אנשיו "לא יהססו להגיב לתוקפנות הישראלית וישמרו על זכותם להגיב".

14:38 - דובר צה"ל מוסר כי חיל האוויר השמיד מפקדת גדוד של חמאס בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה. על פי ההודעה הותקפו מתחמי אימונים, מחסני אמצעי לחימה, חמ"לים ואתרים לייצור רקטות.

14:26 - כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על תקיפות צה"ל בשכונות תופאח ותל אל-הווא בפאתי העיר עזה.

14:19 - אזעקה נשמעה ביישובי אשכול ושער הנגב.

14:14 - צה"ל מודיע לתושבי הרצועה כי הם נדרשים להתרחק לאלתר מכל מבנה ותשתית המשמשים את גורמי הטרור, מכל אדם המוכר כטרוריסט ומכל מרחב בו פועלים ארגוני טרור. "קחו את חייכם בידיכם, ראו הוזהרתם", נכתב.

14:09 - אזעקה נשמעה במועצה האזורית אשכול.

14:01 - אזעקה נשמעה ביישובי המועצה האזורית מרחבים.

13:59 - אזעקה נוספת נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

13:57 - אתר "א-ריסאלה" הפלסטיני מדווח על עשרה טילים שפגעו במתחם של חמאס בצפון העיר עזה.

13:48 - אזעקות "צבע אדום" נוספות נשמעו ביישובי המועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב.

13:45 - כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על תקיפות נגד יעדי חמאס בעיר עזה.

13:39 - המועצה האזורית אשכול כי זוהתה נפילה בשטח פתוח בתחומה וכי זוהה יירוט מוצלח של מערכת "כיפת ברזל".

13:37 - אזעקות נוספות נשמעו ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, באזור התעשייה אשקלון ובמועצה האזורית אשכול.

13:29 - אזעקה נוספת נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

13:28 - פיקוד העורף הנחה תושבים בעוטף עזה להימנע מכינוסים בשטח פתוח של יותר ממאה בני אדם.

13:26 - אזעקה נוספת נשמעה במועצה האזורית אשכול.

13:21 - אזעקת "צבע אדום" נשמעת ביישובי המועצה האזורית אשכול.

13:18 - אזעקת "צבע אדום" נשמעת ביישובי המועצה האזורית שער הנגב.

13:16 - רב-סרן אביחי אדרעי, נציג דובר צה"ל לכלי התקשורת בערבית, כותב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי תגובת חיל האוויר לחמאס "תגרום לפעיליו להתגעגע לימי קיץ 2014".

13:14 - אזעקת "צבע אדום" נשמעת ביישובי המועצה האזורית שער הנגב.

13:12 - כלי תקשורת פלסטינים מדווחים על תקיפה נוספת בבית לאהיא שבצפון הרצועה.

ההפגנות בגבול הרצועה / רויטרס
 ההפגנות בגבול הרצועה / רויטרס

12:52 - רשת "קודס" הפלסטינית מדווחת על תקיפת חיל האוויר נגד יעדי חמאס בקרבת גבול מצרים.

12:51 - המועצה האזורית אשכול הנחתה את תושביה להישאר במרחק 15 שניות ממרחב מוגן.

12:44 - רשת "קודס" מדווחת על פיצוץ עז בעיר רפיח.

12:36 - דובר צה"ל מודיע על חידוש התקיפות ברצועת עזה נגד יעדי טרור.

9:33 - דובר צה"ל מודיע כי חוף זיקים נסגר לציבור וכי ביישובי עוטף עזה הוגבלו התכנסויות בשטח פתוח למאה איש. בשטח סגור הוגבלה ההתכנסות ל-500 בני אדם.

9:05 - המועצה האזורית אשכול מודיעה כי התושבים בתחומה יכולים לחזור לשגרה. על פי ההודעה 15 שיגורים זוהו אל שטח המועצה אך לא אותרו נפילות רקטות בתוך היישובים, אולם רקטה אחת פגעה בכביש המוביל לאחד מהם.

8:38 - מרכז המידע הפלסטיני מדווח כי מת מפצעיו מוחמד נאסר שראב בן ה-18, שנפצע אתמול בהפגנות מזרחית לחאן יונס בדרום הרצועה.

7:26 - תושבים באשקלון מדווחים על רצף אזעקות שווא בחלקה הדרומי של העיר החל משעות הבוקר המוקדמות. ככל הנראה בשל תקלה.

7:13 - צה"ל מודיע כי חיל האוויר תקף מנהרת טרור התקפית של חמאס בצפון הרצועה. על פי הודעת דובר צה"ל התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורי הרקטות במהלך הלילה אל יישובי הנגב המערבי.

6:32 - דובר צה"ל מודיע כי 31 שיגורים זוהו מרצועת עזה במהלך הלילה. אחד מהם יורט על ידי סוללת "כיפת ברזל", בנוסף לחמישה שיורטו קודם לכן.

6:25 - דובר חמאס פאוזי ברהום כותב בחשבון הטוויטר שלו כי "תגובתנו להסלמה מצד ישראל נועדה 'להשיב את האיזון' ולהכריח את האויב להפסיק את ההסלמה".

6:23 - כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי צה"ל חידש את התקיפות בצפון הרצועה, באזור בית חאנון.

6:15 - אזעקות נוספות במועצה האזורית שער הנגב.

6:05 - אזעקות "צבע אדום" במועצה האזורית שער הנגב.

5:18 - אזעקות "צבע אדום" נשמעות במועצה האזורית שער הנגב.

3:44 - אזעקות "צבע אדום" נשמעות במועצה האזורית שער הנגב.

3:31 - אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול.

3:29 - אזעקת "צבע אדום" בעוטף עזה.

3:26 - אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית חוף אשקלון.

3:20 - צה"ל מאשר: תקפנו מנהרה התקפית ויעדי טרור ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הטרור במהלך הפרות הסדר האלימות במרחב גדר המערכת שהתקיימו אמש והמשך טרור האש המבוצע על-ידי שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח הארץ".

3:13 - אזעקת "צבע אדום" נשמעת באזור שדרות.

3:10 - אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול.

2:59 - רקטה התפוצצה בשטח קיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים.

2:47 - אזעקות נשמעות במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

2:40 - אזעקת "צבע אדום" נשמעת במועצה האזורית שער הנגב.

2:22 - אזעקות "צבע אדום" נשמעות באזור שדרות.

2:19 - תושבי המועצה האזורית אשכול מונחים להישאר במרחק של 15 שניות מהמרחבים המוגנים ולפעול לפי ההנחיות.

2:13 - אזעקת "צבע אדום" נשמעת במועצה האזורית אשכול. נשמעים פיצוצים במרחב.

2:04 - אזעקת "צבע אדום" נשמעת במועצה האזורית חוף אשקלון.

1:46 - אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול.

1:36 - אזעקת "צבע אדום" נשמעת במועצה האזורית שדות נגב.

1:18 - צה"ל תוקף באמצעות מטוסי קרב מנהרת טרור התקפית בדרום רצועת עזה וכמה יעדי טרור במתחמים צבאיים, בהם יעדים המשמשים את חמאס להכנת בלוני התבערה וכן מחנה אימונים של הארגון.

22:30 - הותר לפרסום: קצין שריון נפצע באורח בינוני מרימון שנזרק לעברו במהלך הפרות הסדר האלימות בגבול עזה. הקצין הועבר לטיפול בבית החולים סורוקה. זאת, במהלך הפרות הסדר בגבול הרצועה שבמהלכן נער בן 16 נהרג ו-220 בני אדם נפצעו, על פי נתוני הפלסטינים.