ליברמן הגיש קובלנה פלילית נגד "דה מרקר" בגין לשון הרע

הקובלנה מתייחסת לכתבות שהתפרסמו בעיתון "דה מרקר", בהן נטען כי שר הביטחון עשה פרוטקציה לתעשייה האווירית כשהחליט שהמדינה תרכוש ממנה לוויין תקשורת בעלות של כ-800 מיליון שקל • ליברמן טוען כי הפרסום אינו נכון, וכי הוא הוצג בכותרות המשנה באופן נלעג

שר הביטחון אביגדור ליברמן
שר הביטחון אביגדור ליברמן

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיש הבוקר (ה') קובלנה פלילית בגין לשון הרע נגד העיתון "דה מרקר", עורך העיתון אבי בראלי והכתב חגי עמית.

הקובלנה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון, מתייחסת לכתבות שהתפרסמו בעיתון "דה מרקר", בהן נטען כי ליברמן עשה פרוטקציה לתעשייה האווירית כשהחליט שהמדינה תרכוש ממנה לוויין תקשורת בעלות של כ-800 מיליון שקל, ולא חלופות מחברות אחרות הזולות בכ-300 מיליון שקל.

ב"דה מרקר" נטען כי הסיבה להעדפה היא קרבה בין השר ליברמן לבין הלוביסט בוריס קרסני המעניק שירותים לתעשייה האווירית.

בקובלנה נטען כי שר הביטחון הוצג בכותרות המשנה באופן נלעג, באופן שניתן היה לחשוב שהוטחו בו האשמות, וכל שהיה לו להשיב זה המשפט "זה לא פרוטקציוניזם".

בקובלנה טוען ליברמן כי הפרסום איננו נכון, וכי הוא לא התבקש לתת תגובה לפני הפרסומים. עוד נטען כי לאחר הפרסום פנה ליברמן לעיתון בבקשה להסיר את הפרסום אך בקשתו לא התקבלה.

ליברמן בחר שלא להגיש תביעת דיבה אזרחית אלא להגיש קובלנה פלילית המאפשרת סוג של הליך פלילי פרטי. מדובר בהליך פלילי לכל דבר, שבסופו יכול בית המשפט יכול להרשיע ולהטיל סנקציות כמו קנס כספי.

אבי בראלי, עורך "דה מרקר", מסר בתגובה: "לא ידוע לנו על כך. ככל שיוגש דבר מה, נגיב עליו במקום ובעת המתאימים".