אמות במו"מ לרכוש 50% מקרקע בבני-ברק בכ-100 מ' ש'

בצד המוכר עומדת קבוצת ההשקעות אלייד • על הקרקע, במתחם העסקים המתפתח BBC, מיועד לקום פרויקט משרדים בשטח של כ-70 אלף מ"ר • היקף ההשקעה בפרויקט נאמדת ב-600-700 מיליון שקל 

אזור התעשייה בבני-ברק וקניון איילון / צילום: תמר מצפי
אזור התעשייה בבני-ברק וקניון איילון / צילום: תמר מצפי

נמשכת זרימת החברות למתחם העסקים המתפתח של בני-ברק. ל"גלובס" נודע כי ענקית הנדל"ן המניב אמות מנהלת מו"מ לרכישת כמחצית ממגרש בבני-ברק המיועד לפרויקט משרדים בשטח של כ-70 אלף מ"ר. ככל הידוע, בצד המוכר עומדת קבוצת ההשקעות אלייד, שמוביל רו"ח יצחק סוארי. התמורה המוערכת בעסקה עומדת בטווח של 100-80 מיליון שקל והיקף ההשקעה בהקמת הפרויקט נאמדת ב-700-600 מיליון שקל. מאמות לא נמסרה תגובה לידיעה.

הרכישה המיועדת של אמות נעשית, כאמור, באחד ממתחמי העסקים המתפתחים באזור גוש דן, שנכנס בשנים האחרונות לתנופת פיתוח, תחת השם BBC (בני-ברק ביזנס סיטי), ואשר בו נעשו לא מעט עסקאות גדולות בתקופה האחרונה. התכניות במתחם זה כוללות הקמת מספר דו-ספרתי של מגדלים לצד שטחי מסחר, באזור שבין דרך ז'בוטינסקי, דרך בן גוריון ודרך ששת הימים שהופכת בהמשך לדרך אם המושבות - האזור שמול קניון איילון ואיצטדיון רמת-גן.

התב"ע באזור אושרה כבר בתחילת המילניום. בניין המשרדים הראשון שנבנה ואוכלס במסגרתה היה מגדל ב.ס.ר 2 בדרך בן גוריון. המגדלים המוקמים במתחם זה מחליפים את המבנים המוזנחים והישנים, הכוללים בין היתר מוסכים, אולמות ומסעדות. המוכרת בעסקה הנוכחית, קבוצת אלייד, כבר הקימה מול קניון איילון את מגדל צ'מפיון בגובה של כ-40 קומות, בו נמצאים משרדים רבים של גופים בולטים משוק ההון, דוגמת בית ההשקעות מיטב דש. 

בנוסף, חברת הכשרת היישוב מקדמת באזור (רחוב ז'בוטינסקי) הקמת שני מגדלי משרדים נוסף למרכז גריאטרי ושטחי מסחר, בשטח כולל של יותר מ-100 אלף מ"ר. בדוחות 2017 העריכה החברה שבשליטת משפחת נמרודי כי סך ההשקעה הצפויה בנכס תגיע ל-152 מיליון שקל, כשבסיכום אותה שנה שווי הנכס עמד על 253 מיליון שקל והניב להכשרת היישוב רווחי שערוך של 29 מיליון שקל. משרדי הכשרת היישוב יושבים היום במגדל צ'מפיון של אלייד.

בחודש מארס האחרון נודע כי קבוצת הביטוח מגדל מנהלת מגעים לכניסה לפרויקט המתוכנן במקום - "מרכז דן" שבפינת הרחובות ז'בוטינסקי ובן גוריון ובמסגרת זו בחנה את רכישת מגדל המשרדים הצפוי לקום במסגרת הפרויקט, בהשקעה שעשויה להגיע עד לחצי מיליארד שקל. במקום עומד מזה כ-20 שנה שלד בניין נטוש, שבעבר שימש מחסן הירקות של חברת תנובה, ותכניות שונות לבנייה במקום לא הצליחו לצאת לפועל עד כה - מה שהפך את המתחם ל"פיל לבן" ענקי.

שבועות ספורים לפני כן עדכנה חברת שלמה נדל"ן על רכישת נכס בשטח של כ-4,000 מ"ר בסמוך למתחם העסקים BBC תמורת כ-38 מיליון שקל, תוך שציינו כי בסביבת הנכס הנרכש, הכולל היום קומה אחת בלבד, מקודמת תב"ע לשימושים לתעסוקה ולזכויות בניה נוספות. במסגרת העסקה התקשרה שלמה נדל"ן בהסכם שיתוף ביחס לזכויות בנייה עתידיות עם המוכרים, גם בנוגע לקרקע הסמוכה לנכס שרכשה.

עסקאות בולטות נוספות של חברות משוק ההון במתחם זה, שנעשו מוקדם יותר כללו בין היתר כניסה לשותפות שביצעה אשטרום נכסים ב-2016 בקרקע של חברת התחבורה דן בנכס בצומת הרחובות בן גוריון וששת הימים, בשטח של 15.5 דונם על הקרקע מתוכננים לקום שני מגדלים המיועדים למשרדים ולמסחר, בהשקעה מוערכת של כ-1 מיליארד שקל, עם הכנסות צפויות של 1.3 מיליארד שקל. אשטרום גם מחזיקה בבניין משרדים ברחוב בן גוריון (מגדלי ויטה), ובעבר מכרה חלקים אחרים מאותו מתחם ברווח כולל של כ-57 מיליון שקל.

ככל הידוע, בני-ברק היא העיר הצפופה בישראל, ובשנה שעברה הופקדה תכנית מתאר כוללנית לעיר, על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב, שלצד תכנית לתוספת דירות משמעותית, מאפשרת את המשך פיתוח רובע העסקים BBC עם אפשרות לתוספת של כ-1.5 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר. 

אמות , שבשליטת חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ, היא אחת מחברות הנדל"ן המניב הבולטות בישראל, והיא מחזיקה בכ-100 נכסים מניבים ברחבי הארץ, בשטח כולל של כ-1.3 מיליון מ"ר, עם שטחי השכרה של כ-830 אלף מ"ר. באחרונה השלימה החברה, הנסחרת בבורסה בשווי של 6.4 מיליארד שקל, את הקמת מגדל אמות אטריום במתחם הבורסה ברמת-גן והנכס הבולט שיש לה בהקמה כיום (יחד עם חברת נכסים ובניין) הוא מגדל ToHa (תוצרת הארץ), בסמוך למגדלי עזריאלי שבתל-אביב.

קבוצת אלייד, בראשות היו"ר פרופ' יצחק סוארי, היא חברת החזקות הפועלת שנים רבות בענפי הנדל"ן, האלקטרוניקה, התשתיות והרכב. בין החזקותיה נמנות יבואנית רכבי פולקסווגן צ'מפיון מוטורס, והחברות UPS, ניופאן, מיניליין ועוד.