התחממות בעזה: קצין נפצע מירי צלפים; 6 שיגורים לישראל

(עדכון) - שתי פצצות מרגמה נפלו הבוקר בשטח פתוח; לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק • אזעקות הופעלו בעוטף עזה • צה"ל תקף 7 עמדות תצפית של חמאס בתגובה לירי צלפים לעבר כוח צה"ל • 5 פלסטינים נהרגו, בהם 3 אנשי חמאס

חיילי צה"ל / צילום: שאטרסטוק
חיילי צה"ל / צילום: שאטרסטוק

שוב התחממות בגבול עזה: שתי פצצות מרגמה נפלו הבוקר (ה') בשטח פתוח. לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק. רוב השיגורים נפלו סמוך לגדר. אזעקות הופעלו בעוטף עזה. צה"ל תקף 7 עמדות תצפית של חמאס בתגובה לירי צלפים לעבר כוח צה"ל שהרחיק ילדים מפרי סדר מהגדר על הגבול. 5 פלסטינים נהרגו, בהם 3 אנשי חמאס. 

אמש (ד') תקף צה"ל 7 עמדות של חמאס לאורך רצועת עזה באמצעות ירי טנקים. התקיפה באה בתגובה לתקרית אש שאירעה מוקדם יותר אמש בין כוח צה"ל לבין מחבלים באזור כיסופים שבדרום רצועת עזה. במהלך חילופי האש נהרגו לפחות 3 פלסטינים.

על רקע חילופי האש ברצועה והתקיפות של העמדות הצבאיות של חמאס, הופעלה אזעקה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון וביישובים בעוטף עזה, מחשש לירי של רקטות ופצצות מרגמה.

תקרית האש אמש בכיסופים היא החריגה ביותר מאז סבב לחימה נרחב מסוף השבוע האחרון, שבו צה"ל תקף עשרות מטרות של חמאס בכל רחבי הרצועה, שכלל את מפקדות הגדודים של חמאס. גל תקיפות זה בא בתגובה לאירוע ירי שבו נהרג לוחם צה"ל, סמ"ר אביב לוי, בעקבות ירי של צלף מעזה. תקרית ירי זו אירעה לא הרחק מהמקום שבו אירעו הערב חילופי האש.

התקרית בכיסופים אירעה בשעה שכוח גבעתי הוזעק לנקודה לאורך הגדר שבה התקהלו כ-20 ילדים בניסיון להרחיק אותם מהגדר. באותו זמן נפתחה אש צלפים לעבר הכוח. המטרות שהותקפו בטנקים הן עמדות חמאס סמוכות גדר. חלקן כנראה היו מאוישות, מה שמסביר את הדיווחים של הפלסטינים על ההרוגים.

סבב הלחימה מסוף השבוע נבלם, לאחר שהושגו הבנות על הפסקת אש, ובימים האחרונים נראה היה כי חמאס מרסן את פעולותיו נגד ישראל.

ההתחממות אמש בעזה באהעל רקע ברקע יום מתוח נוסף בצפון: זאת לאחר שצופרי האזעקה בחלק מהיישובים ברמת הגולן הופעלו אתמול בעקבות זיהוי של ירי מסוריה לעבר ישראל. הנחת העבודה במערכת הביטחון היא שמדובר בזליגה של רקטות שנורו במסגרת המלחמה בין צבא אסד לבין המורדים לשטח ישראל.

על-פי עדויות הרקטות נפלו בכנרת, והיום ייעשו מאמצים לאתר חלקים מהן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות ביטחונית (טלפונית) עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל. מחר (ה') בבוקר מתוכנן נתניהו להגיע לבסיס תל השומר ולהיפגש עם מתגייסי מחזור יולי 2018 וללוות אותם בשרשרת החיול.