בעקבות האיומים של טראמפ: המסחר באסיה נסגר בירידות

שווקי אסיה צנחו לאחר איומי הנשיא טראמפ להעלות את המכסים על סחורות סיניות מיובאות מ-10% ל-25% • איומי הנשיא מגיעים בזמן שמתבצעים נסיונות להשיב את וושינגטון וסין לשולחן המו"מ

דונלד טראמפ באופרה בעיר האסורה בבייג’ין / צילום: ג’ונתן ארנסט, רויטרס
דונלד טראמפ באופרה בעיר האסורה בבייג’ין / צילום: ג’ונתן ארנסט, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוב מקשיח עמדה במלחמת הסחר מול הסינים ומנסה להעלות את המכסים על סחורות מיובאות בשיעור חד. המהלך של הנשיא מגיע בדיוק כשמתבצעים ניסיונות לחידוש מגעים בין וושינגטון לבייג'ין, על-מנת ששני הצדדים ישובו לשולחן המשא-ומתן.

השווקים באסיה צנחו בעקבות חששות המשקיעים מפני איומי נשיא ארה"ב, שיעלה את אחוז המכס על כ-200 מיליארד דולר בסחורה סינית מ-10% ל-25%. בכל מקרה, יש לציין כי גם אם האיום של טראמפ יתקבל, השינוי לא יתבצע עד ספטמבר הקרוב.

הבהלה מהתגברות נוספת במלחמת הסחר בין שתי המעצמות השפיעה על כל המדדים באסיה: שנחאי כללי  נפלה ביותר מ-2%, כך גם הונג-קונג הנג סנג , ניקיי ספג ירידה של מעל 1%.

בכירי ממשל בארה"ב סמוכים ובטוחים כי ידה של ארה"ב על העליונה, וכי הסינים לא יעמדו בלחץ הכבד שמפעיל הנשיא טראמפ במלחמת הסחר בין שתי המדינות.

נציב הסחר האמריקאי, רוברט ליג'טייזר, עודד תעשיינים ברחבי העולם ובעיקר בארה"ב להגיב למכסים לפני שממשלת טראמפ מעלה את המכסים, והציב תאריך סופי לתגובות האלה, 5 בספטמבר.

לדברי הנציב, ממשל טראמפ נוקט צעד זה לאחר שסין נקמה בעובדים וחקלאים אמריקאים, במקום לשנות את פרקטיקות הסחר הבלתי חוקיות שלה, כך להגדרתו.