שיאומי מעמיקה פעילות בישראל: חנות הדגל נפתחה היום בת"א

המותג הסיני פתח היום, באמצעות קבוצת המילטון, חנות בדיזנגוף סנטר בת"א שתמכור כ-100 מוצרי המותג - מקורקינט, עבור בסמארטפונים ומחשבים ניידים ועז אוזניות, תיקי גב, משקפי שמש ומטריות • והמחירים? "קרובים למחירים בעולם, למעט בסין"

חנות שיאומי בישראל / צילום: קבוצת המילטון
חנות שיאומי בישראל / צילום: קבוצת המילטון

שיאומי מתכננת להעמיק את פעילותה בישראל: המותג הסיני פתח היום (ג'), באמצעות קבוצת המילטון, היבואנית הרשמית של שיאומי בישראל, חנות דגל ראשונה. החנות ממוקמת בדיזנגוף סנטר בתל-אביב, ונמכרים בה כ-100 מוצרי המותג - מקורקינט, עבור בסמארטפונים ומחשבים ניידים ועז אוזניות, תיקי גב, משקפי שמש ומטריות.

ב-22 באוגוסט מתכננת החברה לערוך אירוע פתיחה, ובו היא תעניק הנחות "חד-פעמיות", כהגדרתה, על מוצרי הדגל שלה.

מכרסמת באפל וסמסונג: שיאומי פותחת חנות ראשונה בישראל

שיאומי מחזיקה ב-234 חנויות מותג ברחבי העולם (ללא סין שבה כ-2,000 סניפים). 103 חנויות נמצאות בתוכניות הקמה, ובארץ, בשלב זה, חנות אחת עם הפנים קדימה לסניפים נוספים.

שיאומי היא חברה פרטית, ולכן היא חושפת מספרים לפי שיקוליה: בין היתר החברה מתגאה, נכון ל-2017, בגידול במחזור בשיעור של 67.5% (על כלל מוצריה). בתחום הסמאטרפונים החברה רשמה גידול מרשים - באירופה ממוקמת שיאומי כרביעית בהיקפה עם נתח של 5.3% הודות למכירת 2.4 מיליון מכשירים. במקום הראשון באירופה (לפני נתוני canalys) ניצבת סמסונג עם נתח של 33.1%, אחרי אפל עם נתח של 22.2% ו-וואווי המחזיקה בנתח של 16.1%.

שיאומי מתכננת לכבוש שווקים חדשים, והשוק המאתגר ביותר מבחינתה, שבו היא לא משחקת כלל, הוא השוק בארה"ב (ייתכן שבאמצעות תת-מותג חדש שהחברה מתעתדת להשיק, Pocophne). 

פתיחת חנות שיאומי / צילום: מיכל רז חיימוביץ
 פתיחת חנות שיאומי / צילום: מיכל רז חיימוביץ

המוצרים שבחנות כוללים מגוון פריטים: שורת דגמים בקטגוריה הבולטת, סמאטרפונים, כולל Mi 8 (במחיר של 2,099 שקל). תחום הסלולר תופס נפח של 15% מכלל המוצרים של שיאומי (כמותית). קטגוריה גדולה אחרת כוללת את הקורקינטים החשמליים (כ-2,000 שקל) ואת שואב האבק הרובוטי של שיאומי, שמוצג בחנות במחיר של 1,450 שקל (ביום הפתיחה יימכר השואב במחיר של 1,000 שקל).

עוד בחנות: משקלי אדם חכמים שמנתרים נתונים כמו BMI למשתמשים השונים (150-200 שקל), מגוון אוזניות בטווח מ-70 ועד 220 שקל, עכברים למחשב, מוטות ספלי משוכללים, מצלמות, מחשבים ניידים מסדרת Mi נוטבוק (מ-3,200 עד 4,500 שקל), תיקי גב, שעונים חכמים ועוד.

המותג שיאומי חוגג 8 שנות קיום. הלוגו שלו הוא קיצור של "מובייל ואינטרנט", כשהמחיר חרוט על דגלו לאורך כל הדרך. ישראל היא השוק השלישי בהיקפו, ולפי נתונים שפורסמו לאחרונה על-ידי GFK, שיאומי מחזיקה בנתח של 11.3% בקטגוריית הסמארטפונים - גידול מרשים לעומת נתח השוק שלה ב-2016, שעמד על פחות מ-5%. 

בהמילטון טוענים כי הנתון הזה כבר עלה לנתח של 14%, וכי שיאומי הוא המותג השלישי בהיקפו בישראל. לשיאומי יש מכשירים בטווח מחירים רחב למדי (מ-500 ועד 2,000 שקל לסמאטרפונים בקטגוריות השונות). נתחי השוק האמורים כוללים את כלל המכשירים שנמכרים בישראל, כולל בערוץ היבוא המקביל וכולל דרך היבואנית המילטון שמנהלת את הפעילות המסחרית של המותג בישראל. 

פתיחת חנות שיאומי / צילום: מיכל רז חיימוביץ
 פתיחת חנות שיאומי / צילום: מיכל רז חיימוביץ

תוכנית נוספת של שיאומי היא להגביר את הפעילות אל מול מפעילות הסלולר ולשווק דרכן מוצרים משלימים לצד מכשירי הסלולר. "המטרה היא לחזק ולבסס את המותג בישראל, בין היתר דרך חנות הדגל. כאן נוכל לקיים קשר ישיר עם הצרכן ולבחון את העדפותיו", אומר אייל אהרוני, מנהל הסחר בקבוצת המילטון.

לדבריו, המחירים בישראל "קרובים למחירים בעולם (למעט במחירים בסין)". אהרוני מוסיף כי"מרבית הציבור הישראלי מכיר את שיאומי כחברה המייצרת סמארטפונים מעולים במחירים נמוכים, אלא שמדובר בחברה עם פורטפוליו של מאות מוצרים, במגוון תחומים שאת רובם נביא לישראל".

לצד שואב האבק הרובוטי שיימכר בהנחה של כ-30% ביום הפתיחה בשבוע הבא, מבטיחה המילטון להעניק הנחה אטרקטיבית על הקורקינט, על סטרימר מי בוקס ועל אחד הסמארטפונים שהוא "בסט סלר". הנחות אחרות כוללות צמיד חכם Mi Band 2 + סוללת גיבוי נטענת 5,000 אמפר ב-29 שקל (במקום ב-204 שקל). 

פתיחת חנות שיאומי / צילום: מיכל רז חיימוביץ
 פתיחת חנות שיאומי / צילום: מיכל רז חיימוביץ