מור בית השקעות מציג: גידול ברווח ובהכנסות

בית ההשקעות הצומח רשם ברבעון השני רווח של כ-10.3 מיליון שקל, המשקף גידול של כ-29% ביחס לרבעון המקביל • יחלק דיבידנד בהיקף זה • למדריך קרנות נאמנות

יוסי לוי / צילום :איל יצהר
יוסי לוי / צילום :איל יצהר

בית ההשקעות מור, שבניהול יוסי לוי, ממשיך להציג גידול בהכנסות וברווחים, ומסכם את הרבעון השני ב-2018 עם רווח נקי של כ-1.3 מיליון שקל, גידול של כ-29% ביחס לרבעון השני אשתקד. מתחילת השנה מציג בית ההשקעות עלייה של כ-330% ברווח הנקי, בין היתר בגלל שיוך הוצאות חשבונאיות שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד אגב ההנפקה שהוביל אשתקד. כך, במחצית הראשונה השנה הסתכם הרווח הנקי של מור בכ-20.5 מיליון שקל.

מור צירף לדוחות גם תחזית לתוצאות הרבעון השלישי השנה, ולפיה הוא צפוי לרשום בחודשים יולי עד ספטמבר השנה הכנסות של כ-39-43 מיליון שקל, שיניבו לו רווח נקי של 8-10.5 מיליון שקל. במקביל הודיע בית ההשקעות על חלוקת דיבידנד בהיקף 10.3 מיליון שקל. לבית ההשקעות מדיניות חלוקת דיבידנד של כ-80% לפחות, כאשר בפועל החלוקה בה הוא נוקט מאפסת את יתרת הרווחים הניתנים חלוקה.

כך או אחרת, תוצאות החברה לרבעון השני ולמחצית הראשונה השנה מציגות גידול בהכנסות משלושת תחומי הפעילות בהם עוסק בית ההשקעות - ניהול קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות וניהול קרנות גידור, בסדר חשיבות פוחת. הרוב המכריע של הכנסות בית ההשקעות מגיע מפעילות ניהול קרנות הנאמנות, שם מור הינו אחד מהמצטיינים בשנים האחרונות, הגם שהשנה הוא חווה גמגום יחסי.

ביחס לתחום ניהול קרנות הנאמנות, שאותו מוביל אלי לוי - בנו של מנכ"ל בית ההשקעות, מצוין בדוחות כי "הגידול בתוצאות המגזר נובע מעלייה בשווי הנכסים הממוצע לתקופה בכללותו, מנגד שינוי בתמהיל הנכסים המנוהלים והירידה במשקלן של קרנות נאמנות עם דמי ניהול גבוהים יותר בסך כל הנכסים המנוהלים, הביא לכך שהגידול בהכנסות היה נמוך במעט מהגידול בשווי הנכסים המנוהלים הממוצע בתקופה". נציין כי היקף הנכסים בתיקים המנוהלים של בית ההשקעות עומד על כ-2.7 מיליארד שקל בעוד שנכסי קרן הגידור מסתכמים בסך צנוע בהרבה, של כ-118.6 מיליון שקל.

מור דיווח, בין היתר, כי ישנה עלייה בהוצאות ההנהלה והכלליות, ש"נבעה בעיקר מגידול בהוצאות שכר ונלוות, עקב גידול במצבת כוח האדם בקבוצה ומענקים לעובדים הנובע מהרחבת היקף פעילות החברה וכן מגידול מסוים בעלויות שירותים מקצועיים, בין היתר, עקב הפיכתה של החברה לחברה ציבורית החל מחודש יולי 2017 ,וגידול מסוים בהוצאות אחזקת משרדים בעקבות השכרת שטח משרדים נוסף לשימוש חברות הקבוצה החל משנת 2018".

ומה לגבי מאמצי החברה להיכנס לתחום הגמל וההשתלמות, באמצעות רכישת פעילות אינטרגמל הצנועה מאוד? בבית ההשקעות מציינים כי לפני ימים מעטים נחתם תיקון "נוסף" להסכם רכישת אינטרגמל קופות גמל, ושלפיו ירכשו כל מניות אינטרגמל בתמורה לכ-2.5 מיליון שקל, וזאת במקום רכישת מניות החברה האם של חברת הגמל. כמו כן, מור בית השקעות פועל להקמת סוכנות ביטוח בענף החיסכון הפנסיוני, וזאת דרך שליטה בסוכנות ביטוח הפועלת בענף זה בשיתוף פעולה עם גורם חיצוני.