רשת סוגרת את עונת "האח הגדול" עם רייטינג גמר של 22.3%

נתוני הצפייה רחוקים מגמרי הריאליטי של השנים האחרונות • נתונים טובים ל"נינג'ה ישראל" של קשת

מנחי "האח הגדול", עופר שכטר, לירון ויסמן ואסי ישראלוב / צילום: :מיכה לובטון
מנחי "האח הגדול", עופר שכטר, לירון ויסמן ואסי ישראלוב / צילום: :מיכה לובטון

התוכנית "האח הגדול" סגרה אמש (מוצ"ש) עונה ארוכה שידעה עליות ומורדות עם תוכנית גמר שרשמה רייטינג של 22.3% - נתון שהפך אותה לתוכנית הנצפית ביותר השבוע. 

"האח הגדול" אמורה הייתה להיות האס הגדול של רשת בימים של אחרי פיצול ערוץ 2, אבל בשורה התחתונה אפילו מול עצמה רשת הצליחה לייצר תוצאות טובות יותר. הממוצע העונתי של התוכנית עומד על 17.9% ריטיינג - צמוד לרף שהוגדר כ"קו האדום" ממנו רשת כבר מפסידה כסף על הפקת התוכנית. לשם השוואה, הממוצע של התוכנית "המירוץ למיליון", שאף היא שודרה ברשת, עמד על כ-18.1% במהלך העונה.

היום קצת קשה לזכור, אבל תכנית הפתיחה של "האח הגדול" התחילה עם נתון שהצליח להפתיע אפילו את רשת עצמה: בערב הבכורה נרשם רייטינג של 29%. המשמעות היא שמה שלא עבד לרשת נובע בין היתר מבעיות עריכה שלה עצמה, ולא בהכרח מתעייפות של הצופים מהפורמט. עם זאת, רשת תקנה תוך כדי תנועה - היא הפכה את התוכנית למהודקת יותר וחינוכית פחות, ואת התוצאה ניתן היה לראות בשבועות האחרונים.

כאמור, גמר "האח הגדול" רשם אמש נתון נאה יחסית לזמן של אחרי פיצול ערוץ 2. מבחינת גמרי ריאליטי הוא מדורג במקום הרביעי לאחר גמר "הכוכב הבא" (24.4%), גמר "חתונה ממבט ראשון" (24%) וגמר "מאסטר שף" (22.6%).

החופש הגדול וההחעדרות של הצופים מהמסך באו לידי ביטוי בנתוני הרייטינג של רוב השבוע. פרט ל"נינג'ה ישראל" של קשת שרושם נתונים גבוהים יחסית - 17.3% לתוכנית של יום רביעי ו-16.4% בשבת - רוב התוכניות מדשדשות על סדרי גודל של 12%. 

רייטינג 7-9-18
 רייטינג 7-9-18