אינטרקיור השלימה את רכישת חברת הקנאביס הרפואי קנדוק

מניית אינטרקיור עלתה בשבוע האחרון בכ-120%, לאחר שהודיעה כי בכוונתה לרכוש את השליטה בחברה • קנדוק היא אחת מחברות הקנאביס היחידות מבין אלה הקשורות לחברות ציבוריות הנסחרות בתל אביב, שיש לה כבר פעילות ייצור ושיווק משמעותית בתחום הקנאביס

שלמה שלו, יו"ר חברת אינטרקיור / צילום: גדי ימפל
שלמה שלו, יו"ר חברת אינטרקיור / צילום: גדי ימפל

מניית חברת הביומד אינטרקיור , שהודיעה ביוני האחרון על כוונתה להיכנס לתחום הקנאביס על ידי השקעה בחברת קנדוק, העוסקת כבר בפועל בשיווק קנאביס בשוק הישראלי, ממשיכה לרשום עליות בעקבות השלמת רכישת השליטה המלאה בקנדוק.

מניית אינטרקיור עולה היום (ג') בכ-2% למחיר המקנה לחברה שווי שוק של 174 מיליון שקל. מאז יוני האחרון, כשהודיעה על כוונתה להשקיע בקנדוק, עלתה מניית החברה ב-520%. בשבוע האחרון, עלתה ב-120%, לאחר שהודיעה כי בכוונתה לרכוש את השליטה בחברה.

המצב של אינטרקיור מעניין, משום שהיא לא הייתה חברה נטולת פעילות או אפילו דלת פעילות לפני ההשקעה, אלא החזיקה בפורטפוליו של השקעות בחברות ביומד מבטיחות ולא צעירות, כמו נובלוס (DX (9.3% הפועלת בתחום אבחון הסרטן, וריג'נרה (17.2%) הפועלת בתחום מניעת ניוון עצבי לשם טיפול בעיוורון בשלב הראשון, ואחר כך אולי לשם טיפול במחלות ניווניות של המוח. ואולם, אחזקות החברה לפני הכניסה לפעילות הקנאביס תומחרו ב-28 מיליון שקל בלבד.

אינטרקיור מנוהלת על ידי אשר זמיר, היו"ר הוא שלמה שלו ובעל השליטה בחברה (39%) הוא משקיע הביומד אלכס רבינוביץ'. בין בעלי המניות בחברה, שהיו מושקעים בה גם לפני הכניסה לתחום הקנאביס ולפני העליות, נמצאים אלטשולר שחם (קרנות נאמנות) עם 10.1% ומודי בן שך עם 6.8%.

מחיר המניה שבו נכנסה אלטשולר להשקעה באינטרקיור ב-2016 ,היה 0.56 שקלים, כך שהתשואה על ההשקעה הזו היא כיום 300%. לאחר ההודעה על הכוונה לרכוש את מניות קנדוק, הגדילה אלטשולר במעט את חלקה.

קנדוק היא אחת מחברות הקנאביס היחידות מבין אלה הקשורות לחברות ציבוריות הנסחרות בתל אביב, שיש לה כבר פעילות ייצור ושיווק משמעותית בתחום הקנאביס. קנדוק היא אחת משמונה המגדלות הראשונות שקיבלו רישיונות לשיווק קנאביס ישירות לצרכן לפני כעשור, עוד לפני רפורמת הקנאביס שהתחילה באפריל האחרון, שבמסגרתה מתכוונות להיכנס לשוק שאר חברות הקנאביס הנסחרות בבורסה (או המעוניינות להתמזג לנסחרות).

קנדוק אינה מוכרת את מוצריה עדיין בבתי מרקחת, אלא ישירות לצרכן דרך תחנות חלוקה, כפי שהיה נהוג טרום הרפורמה ועדיין יהיה אפשרי עבור אותם שמונה מגדלים ראשונים במשך תקופה של חפיפה בין החקיקות בתחום.

אינטרקיור רכשה את המחצית הראשונה של מניות קנדוק תמורת 8.2 מיליון שקל, והשלימה את הרכישה תמורת עד כ-9% ממניות אינטרקיור החדשה, שאותם יחזיקו כעת בעלי קנדוק.