סבן קפיטל תמזג לתוכה חברות הפקה בעסקה של 622 מיליון ד'

שנתיים לאחר ההנפקה הראשונית של חברת הבלנק-צ'ק של חיים סבן, בעל השליטה בפרטנר, היא הודיעה כי תמזג לתוכה את החברות Panavision ו-Sim Video International • לפי ההסכם, שתי החברות יהפכו לחברות בנות בבעלות מלאה של סבן קפיטל, ששמה ישונה ל-Panavision Holdings, והיא תיסחר בנאסד"ק

חיים סבן / צילום: אמיר מאירי
חיים סבן / צילום: אמיר מאירי

רגע לפני תום הזמן המיועד, הצליחה חברת הבלנק-צ'ק סבן קפיטל להודיע על כוונתה למזג לתוכה שתי חברות, בהשקעה כוללת של 622 מיליון דולר. חברת בלנק-צ'ק היא חברה ללא פעילות, שמגייסת כסף בוול סטריט במטרה למזג לתוכה פעילות.

סבן קפיטל, שבשליטת איש העסקים חיים סבן, בעל השליטה בקבוצת התקשורת הישראלית פרטנר, ביצעה את הגיוס בספטמבר 2016. בתשקיף שפרסמה אז ציינה החברה, כי אם תיכשל בניסיונה למזג לתוכה חברות בתוך 24 חודשים מהשלמת הגיוס, היא תרכוש בחזרה את מניות הציבור בה.

שנתיים לאחר ההנפקה הראשונית, ביום חמישי האחרון, דיווחה סבן קפיטל על הסכם מחייב שנחתם למיזוג החברות Panavision (פאנוויז'ן) מארה"ב ו-Sim Video International מקנדה, במטרה ליצור "ספקית מובילה של שירותי הפקה ופוסט-הפקה (post-production) מקצה לקצה, לתעשיית הבידור".

לפי הודעת סבן קפיטל, החברה הממוזגת תהיה בעמדה טובה להמשיך וליהנות מהצמיחה בהוצאות על ייצור תוכן, ולהרחיב את תחומי השירותים שהיא מציעה ללקוחותיה. לפי ההסכם, שתי החברות יהפכו לחברות בנות בבעלות מלאה של סבן קפיטל, ששמה ישונה ל-Panavision Holdings, והיא תיסחר בנאסד"ק.

לא רק שמה של החברה יגיע מ-Panavision - גם הנהלתה: קים סניידר, מנכ"לית החברה כיום, תנהל את החברה הממוזגת כיו"רית וכמנכ"לית, וסמנכ"ל הכספים ביל רוברטס יחזיק בתפקיד זהה לאחר המיזוג.

החברות הנרכשות הן כאמור Panavision הממוקמת בקליפורניה, שעוסקת בעיצוב, בייצור ובאספקה של טכנולוגיות אופטיות ומצלמות לתעשיית הבידור; וכן Sim מטורונטו, שמספקת פתרונות הפקה ופוסט-הפקה לאתרים שונים בלוס אנג'לס, ונקובר ועוד. 

התשלום במזומן לבעלי המניות של שתי החברות
 התשלום במזומן לבעלי המניות של שתי החברות

קו אשראי ב-250 מיליון דולר

העסקה משקפת שווי של 622 מיליון דולר (כולל חוב) לחברה הממוזגת, כאשר לפי ההודעה של סבן קפיטל מדובר על מכפיל 5.9 ל-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הצפוי בשנת 2018.

התשלום במזומן לבעלי המניות של שתי החברות ישולם מהמזומן שבקופת סבן קפיטל - כ-250 מיליון דולר - וכן מהנפקה פרטית בהיקף 55 מיליון דולר שכבר הובטחה על-ידי משקיעים מוסדיים, וכן גורמים הקשורים לסבן, שיזרימו 30 מיליון דולר מהסכום.

נוסף על כך, החברה תגייס חוב, וכבר התקשרה בהסכם עם בנק אוף אמריקה, בנק אוף מונטריאול ו-ING Capital, שיספקו לה קו אשראי בסך 250 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים.

"אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם קים ועם צוותי Panavision ו-Sim, במטרה לנצל את ה'פיצוץ' בצמיחה בהוצאות על תוכן", מסר חיים סבן, יו"ר סבן קפיטל. "הסטרימינג וההתקדמות בטכנולוגיה שינו משמעותית את הדרך שבה צרכנים צופים ומגלים תוכן. זה מוביל לצמיחה משמעותית בשוק שירותי ההפקה והפוסט-הפקה. המגמה הזאת היא הזדמנות עצומה למינוף הטכנולוגיה המובילה של Panavision ולחיפוש רכישות במטרה לצמוח כיצרן תוכן אגנוסטי וכערוץ הפצה".

אדם צ'זנוף, מנכ"ל סבן קפיטל, הוסיף כי "שילוב הפלטפורמה עם יחסיו וניסיונו של סבן בשוק המדיה וההפקה הגלובלי, ועם המוניטין של הצלחה ביצירת ערך, ימצב את החברה לקראת האצה בצמיחה".